מבזקיםמשפטי/פלילי

16 חודשי מאסר בפועל ליזם נדל"ן שהעלים 1.7 מיליון שקלים

בית משפט השלום בנתניה גזר היום (חמישי) על ראובן קוט, יזם נדל"ן, 16 חודשי מאסר בפועל. קוט הורשע בדיווח כוזב למע"מ והשמטת עסקה בגינה לא הוציא חשבונית. בסך הכל התחמק קוט מתשלום מס בסך 1.72 מיליון שקלים.

הנאשם, מתוקף היותו רשום כעוסק מורשה בענף שיווק הנדל"ן, נדרש להגיש דוחות תקופתיים למע"מ ולשלם מס בגין העסקאות שביצע. באוקטובר 2020 ביצע עסקת נדל"ן גדולה בשווי מיליוני שקלים, אשר בגינה נדרש להוציא שלוש חשבוניות מס. בפועל, הוציא רק 2 חשבוניות ואף עליהן לא דיווח למע"מ ולא שילם את המס הנובע מהן.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה נציגת המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב בהיקף עבירות המס, הנזק לקופת המדינה והצורך בהרתעה לעבריינים פוטנציאליים. מנגד, נציגיו של הנאשם ביקשו להקל בעונשו לאור העובדה שהוא הסדיר את חובותיו והשיב את הכספים לקופת המדינה כשנתיים לאחר ביצוע העבירה. נציגת המדינה טענה שלהחזרת החובות יש משקל מוגבל בהחלטה על תקופת המאסר, שכן הנאשם שילם חוב שהיה עליו לשלם ממילא, ועשה זאת באיחור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כבוד השופט גיא אבנון גזר על הנאשם 16 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי של 60,000 שקלים בהתייחסותו לגריעת המס באופן אקטיבי מקופת המדינה. כמו כן, הוא התייחס לכך שהנאשם פעל בתחכום, כאשר בחר להימנע באופן מודע מהוצאת חשבונית מס דווקא ללקוחות פרטיים, "תוך שהיה מודע להפליא להבדל בין פעולה עסקית מול חברה, המגישה את הוצאותיה לרשויות המס לצורך קבלת זיכוי, לבין הימנעות מהוצאת חשבונית לאדם פרטי שאינו דורש זיכוי".

דירה - רכישת דירה - נדל"ן - מפתחות
אילוסטרציה. Image by Oleksandr Pidvalnyi from Pixabay

Back to top button