חדשות חוץמבזקים

ארדואן תקף את נתניהו: "הפיהרר של ימינו, הוא יישפט כפושע מלחמה"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן תקף היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא בטקס חנוכת כלי השיט החדשים עבור הצי הטורקי במחוז יאלובה בצפון-מערב המדינה, בעקבות ההפצצה המתמשכת של ישראל על רצועת עזה וכינה אותו "הפיהרר של ימינו".

ארדואן כבר ערך את ההשוואה בין נתניהו לצורר הנאצי אדולף היטלר בסוף דצמבר כשדיבר על תגובתה של ישראל נגד מחבלי החמאס בעזה שטבחו באנשים ביישובי העוטף במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. יותר מ-1,200 בני אדם נרצחו ליד הגבול עם רצועת עזה וכ-240 נלקחו כבני ערובה. ישראל פתחה בעקבות הטבח הרצחני במלחמה שנמשכת זה 105 ימים ברציפות. משרד הבריאות של חמאס דיווח היום כי ישנם עד כה למעלה מ-24,000 הרוגים כתוצאה מהמלחמה בעזה.

ארדואן טען כי מדינות המערב שותקות מול מעשי ישראל "שרוצחת באכזריות ילדים, תינוקות ונשים בעזה" והאשים על הקהילה הבינלאומית, "הם פשוט מתעלמים לנוכח המעשים הברבריים שעולים בגדר לרצח עם נגד העם הפלסטיני של הפיהרר של היום נתניהו וצוותו אשר מסונוורים מדם ושנאה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארדואן הוסיף כי "אלה שיעלימו עין מהטבח היום יתחרטו מחר. מדינות המערב נכשלו במבחן על עזה. הם איבדו את אמינותם. הלך הרוח הפשיסטי של אלה הטוענים לדגול בדמוקרטיה מתגלה. הם התעלמו מרציחות של נשים ותינוקות".

ארדואן הבהיר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות לסכסוך המתמשך והגביר את הביקורת שלו על ישראל, שעמה טורקיה הייתה על סף נורמליזציה מלאה של היחסים, לפני שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר. בדצמבר כאמור השווה ארדואן את נתניהו להיטלר כשאמר, "הם נהגו להוקיע את היטלר. נתניהו לא שונה מהיטלר. היטלר לא היה עשיר כמוהם. יש להם כל סוג של תמיכה מהמערב ומארצות הברית. הם ארגו יותר מ-20,000 עזתים", אמר ארדואן באירוע בבירה אנקרה בחודש שעבר.

בנאום אחר שנשא היום של ועדת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC) באיסטנבול אמר ארדואן כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו יישפט כפושע מלחמה על רקע המתקפה המתמשכת של ישראל ברצועת עזה. עזה היא אדמה פלסטינית ותמיד תהיה שייכת לפלסטינים."

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
צילום: AK Kadın Yalova ברשת X

Back to top button