צרכנות

מחשב השקיה – מה זה וכיצד הוא משרת אותנו?

במדינה כמו ישראל, שאיננה התברכה, לצערנו, בחורפים גשומים, יש משמעות רבה לכל הנושא של השקיה, בין אם זה במרחב הפרטי ובין אם זה במרחב הציבורי, בשני אופנים. ראשית, הצורך להשקות באופן קבוע על מנת שהגינות יפרחו (בוודאי בימים חמים ויבשים). שנית, יש צורך שהתהליך יתבצע בצורה מסודרת, מאורגנת וחסכונית, על מנת לא לבזבז הרבה מים.

מחשב השקיה הוא כלי שנועד לעזור לנו להתמודד עם היבטים, כך שנוכל לשלוט על תהליך ההשקיה ולווסת את צריכת המים בצורה נכונה. הן בשביל שנשתמש בכמויות המים הנדרשות בצורה חכמה וחסכונית, והן בשביל שכל האזורים בגינה יקבלו את כמויות המים הרלוונטיות עבורן.

קרדיט לתמונה FREEPIK

אנחנו צריכים להתקין מערכת השקיה בגינה בהתאם לגודל שלה וכמובן על פי אופי הצמחים שבחרנו לגדל בה. המערכת אמורה להיות מסוגלת לספק מים לכל מקום, כך שהצמחים יוכלו לקבל את הכמות הרלוונטית עבורם ואנחנו לא נצטרך לחפש פתרונות חלופיים. כמובן שבימים גשומים, אפשר שלא להשתמש במערכת וליהנות ממי גשמים טבעיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחשב השקיה, כאמור, נועד לעזור לנו לשלוט בצורה הרבה יותר טובה בתהליך ההשקיה ובויסות של התהליך. חשוב לומר, מדובר במערכת מאוד פשוטה להתקנה, מאוד נוחה לשימוש וכזו שאיננה תופסת הרבה שטח.

אילו פעולות מייצר מחשב השקיה?

המחשב מייצר עבורנו מספר פעולות חיוניות מאוד לצורך תהליך השקיה בגינה. הנה כמה דוגמאות לכך:

ראשית, אנחנו יכולים להכניס אל תוך המערכת את כל הנתונים הרלוונטיים בשביל שנוכל לבצע פעילות השקיה בכל עת, מבלי שנידרש ללכת אל המערכת ולבצע את הפעולה בעצמנו. אם נניח שכחנו לבצע את הפעולה בשעה מסוימת, אזי שנוכל לתכנן שהמערכת תפעל בשעות מסוימות באופן קבוע.

שנית, המערכת יכולה לווסת את הכמות הרלוונטית של צריכת המים עבור כל חלק בגינה או עבור כל צמח. כלומר, אנחנו יכולים לקבוע מראש כמה מים נספק לכל אזור ולכל צמח, כך לא נבזבז מים לחינם ויתרה מזו, כך הצמחים יקבלו את כמות המים הרלוונטיים עבורם.

חשוב לציין, המחשב שולט על כל ברז במערכת בנפרד. לכן גם השימוש הוא יעיל. ניתן לתכנן את הקמת המערכת, באופן כזה שכל ברז ינותב למקום אחר, והמחשב ישלוט עליו בהתאם.

שלישית, אנחנו יכולים לקבוע שהמערכת תעבוד בשעות מסוימות, הנחשבות חסכוניות יותר. למשל, שעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב. אלו נחשבות שעות יותר טובות להשקיה בגלל שהן הרבה יותר חסכוניות.

איך בוחרים מערכת ומחשב השקיה לגינה

על מנת להתקין מערכת השקיה לגינה וכן מחשב השקיה, יש לבחון את הצרכים של המקום על פי הגודל וכן על פי סוג הצמחים במקום.

מעבר לכך, רצוי מאוד להתייחס לתנאי מזג האוויר ולתנאי האדמה במקום, בשביל שיהיה ניתן איזו מערכת תוכל לשרת את המקום בצורה אופטימאלית. מעבר לכך, יש להתייחס ליכולות של המערכת ולחוויית השימוש בה.

Back to top button