חדשות הארץמבזקים

נחנך מתחם הכליאה הפלילי ״החדיש ביותר״ בישראל

היום, (ראשון), בטקס רשמי בבית הסוהר 'אלה', במעמד נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, לצד מכובדים נוספים, מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל, ניצב אמיר כהן, מפקד מרחב דרום בכבאות והצלה, טפסר איציק עוז, נחנך מתחם הכליאה 'אליקים' על שמו של השופט (בדימוס) אליקים רובינשטיין, זאת מתוך כבוד והערכה לפסיקתו ההיסטורית – ׳בג״צ שטח מחיית אסירים׳.

מתחם הכליאה החדש נבנה בעלות כוללת של 75 מלש״ח ומכיל 416 מקומות כליאה חדשים, כאשר סך מקומות הכליאה בבית הסוהר ׳אלה׳ יעמוד על 1,216. המתחם החדש מאובזר במיטב הפתרונות הטכנולוגיים המותאמים למתקני כליאה ובהם מצלמות מתקדמות המכסות 100% משטח המתחם, מערכת טלפונית מבוקרת, יומן זקיפות טכנולוגי ואמצעים חדשניים נוספים.

לראשונה בשב"ס האגפים במתחם עושים שימוש באנרגיה ירוקה באמצעות חיבור לגז טבעי ותנאי האסירים הפליליים אשר יאכלסו אותו משופרים ונותנים מענה אבטחתי וטיפולי טובים יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המתחם עומד בקביעת פסיקתו של השופט רובינשטיין, על שמו הוא קרוי, המחייב מרחב מחייה של 4.5 מ"ר לכל אסיר והוא חלק מתנופת הבינוי של שירות בתי הסוהר בשלוש השנים האחרונות אשר הוסיפה 1,281 מקומות כליאה נוספים, בין היתר בבתי הסוהר ׳עופר׳ ו׳נפחא׳ וצפויה להוסיף עוד 3,820 מקומות כליאה נוספים, בבתי הסוהר ״צלמון׳, ׳מעשיהו׳ ומתחם ׳מגידו׳.

את טקס פתיחת המתחם כיבדו בנוכחותם כבוד השופט בדימוס אליקים רובינשטיין ורעייתו לצד שופטים נוספים וסגל הפיקוד הבכיר של שב"ס.

על פרוייקט מורכב זה עמלו קציני מחוז דרום לצד אגף התכנון הלוגיסטי, חברת ׳לביד הנדסה׳ וחברת ׳עומר הנדסה׳, והוא משקף את יישומה של רפורמת הכליאה ומהווה חלק מחזון הנציבה פרי המתממש במסגרת תכניתה הרב שנתית "קברניט" אותה קבעה בתחילת כהונתה לפני שלוש שנים והמשך ישיר להנחת אבן הפינה של רב גונדר פרי בהיותה מפקדת מנהלת 'תפנית'. בכך מהווה פתיחתו סגירת מעגל המעידה על מימוש יעד מרכזי.

נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי: ״היום, בהתרגשות רבה ובגאווה גדולה, אנחנו זוכים לחנוך את מתחם הכליאה החדיש והמתקדם ביותר בישראל, המאובזר במיטב הטכנולוגיות המותאמות לבית סוהר פלילי חכם. מתחם זה נקרא על שמו של השופט (בדימוס) אליקים רובינשטיין, שעמלנו יחדיו בנושא תנאי המחייה של האסירים. מתחם זה הוא חלק בלתי נפרד מתנופת הבינוי וההתחדשות של שירות בתי הסוהר.

לפני מספר ימים, ציינו 75 שנים להקמתו של שירות בתי הסוהר כארגון עצמאי. אני גאה לסיים את כהונתי כנציבת בתי הסוהר בשנת ה-75, כאשר לרשות הארגון עומד מתחם כליאה חדשני, מתוחכם ומתקדם שכזה, סנונית ראשונה של מנהלת הפרויקטים האסטרטגיים, אשר הקמנו בארגון״.

השופט (בדימוס) אליקים רובינשטיין: ״אנחנו נפגשים בתקופה מורכבת ומאתגרת זו, כאשר ליבנו, רגשותינו, ופעולתנו נתונים למשפחות השכולות, משפחות החטופים והחיילים והחיילות. האירוע היום גורם לי התרגשות אישית רבה מטבע הדברים. החניכה של המתחם החדש היא ציון דרך מרשים שאנו עדים לו בעקבות פסק הדין ״שטח המחייה״.

רובינשטיין הוסיף כי ״העבודה של שב״ס היא מאתגרת ודינמית, במיוחד בימים אלו. זו זכות בשבילי להיות חלק מפסק הדין זה, אשר ניתן ביום פרישתי. אני שמח שפסק דין זה הביא לתרומה משמעותית, שאנו נוכחים לה במקום הזה ובשעה הזו. יש לברך את נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, אשר תרמה לציון דרך משמעותי, שבה אנו נמצאים היום. המסלול שבו התחילה מלמטה ועסקה בתפקידי מודיעין, פיקוד ומטה, מהווה פרק משמעותי בחייה״.

בית סוהר ׳אלה׳, מתחם הכליאה הפלילי החדיש ביותר בישראל
צילום: דוברות שב״ס
בית סוהר ׳אלה׳, מתחם הכליאה הפלילי החדיש ביותר בישראל
צילום: דוברות שב״ס
בית סוהר ׳אלה׳, מתחם הכליאה הפלילי החדיש ביותר בישראל
צילום: דוברות שב״ס
בית סוהר ׳אלה׳, מתחם הכליאה הפלילי החדיש ביותר בישראל
צילום: דוברות שב״ס

Back to top button