מבזקיםמשפטי/פלילי

איש באמונתו ישחה: ביהמ"ש העליון הורה על פתיחת הבריכה גם בשבת

שופטי בית המשפט העליון, קבעו בפסק דין תקדימי על ערעור שהגיש המנהל הקהילתי בשכונת הר חומה בירושלים בנוגע להפעלת הבריכה הציבורית החדשה, כי היא תפעל גם בשבת.

בריכה - טביעה - מים
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

ראשית העניין בתביעה שהגישו באוגוסט 2022 סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר 'האיחוד הירושלמי' עו"ד יוסי חביליו ונציגוּת של כ-1,000 מתושבי שכונת הר-חומה, כנגד המנהל הקהילתי בשכונה. זאת, לאחר שהמנהל הקהילתי לא הסכים לפעול בהתאם לסטאטוס קוו העירוני והנחיות העירייה, וסירב להפעיל בסופי שבוע את הבריכה הציבורית החדשה – שנבנתה בעלות של כ-60 מיליון ש"ח מכספי ציבור.

כאמור, על פי פסק הדין, הבריכה תיפתח גם בסופי שבוע למשך תקופה של שנתיים, ולאחר מכן יהיה ניתן לבחון את הנושא פעם נוספת. בשבתות תהיה הבריכה פתוחה לשחייה למנויים בלבד, ללא מכירת כרטיסים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המועמד לראשות העיר ויו"ר 'האיחוד הירושלמי', סגן ראש עיריית ירושלים עו"ד יוסי חביליו אמר כי "מי שניסה להצית בבירת ישראל מלחמת שבת – מצא את עצמו בצד המפסיד. הניצחון הזה מחזיר לכולנו את התקווה, ומחזק את המאבק לשמירה על ירושלים כעיר כלל-ישראלית – ולא חרדית. אסור לאפשר לקיצוניים להשתלט על בירת ישראל ולהשליט בה את אורחות חייהם."

עו"ד חביליו הוסיף כי "הציבור הממלכתי והיצרני שנושא בנטל, סיים לשתוק. מול הניסיון להפוך את הר-חומה למאה שערים, ואת ירושלים לבני ברק, קמו אלפי ירושלמים מתונים – דתיים וחילונים כאחד – וביקשו לשמור על יחסי שכנות טובה. נגמרו הימים בהם הציבור הליברלי והמתון בירושלים מרכין ראש בפני ניסיונות כפייה. אני מודה לבית המשפט, לכל תושבי הר-חומה ולחברי וחברות 'האיחוד הירושלמי' – על השותפות המלאה בניצחון הזה".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button