חדשות חוץמבזקים

הצהרה משותפת: "ביצענו סבב נוסף של תקיפות כנגד 8 מטרות של החות'ים בתימן"

הצבאות של ארצות הברית ובריטניה בתמיכה של אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד ערכו הלילה (שלישי) סבב נוסף של תקיפות כנגד שמונה מטרות של החות'ים בתימן בתגובה להמשך ההתקפות של הארגון נגד ספינות בינלאומיות ומסחריות העוברות בים האדום.

בהצהרה המשותפת של אוסטרליה, בחריין, קנדה, הולנד, בריטניה וארצות הברית נמסר כי התקיפות המדויקות נועדו לשבש ולדרדר את היכולות בהן משתמשים החות'ים כדי לאיים על הסחר העולמי ועל חייהם של יורדי ים חפים מפשע, והן בתגובה לסדרה של פעולות לא חוקיות, מסוכנות ומערערות יציבות של החות'ים מאז הקמת הקואליציה ב-11 בינואר. כולל תקיפות שביצעו נגד ספינות באמצעות טילים בליסטיים וכטב"מים שפגעו בשתי ספינות סוחר בבעלות ארה"ב.

התקיפה כוונה במיוחד לאתר אחסון תת-קרקעי של החות'ים ולמקומות הקשורים ליכולות הטילים וכטב"מים של החות'ים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצהרה נמסר כי "יותר משלושים ההתקפות של החות'ים על ספינות בינלאומיות ומסחריות מאז אמצע נובמבר מהוות אתגר בינלאומי. מתוך הכרה בקונצנזוס הרחב של הקהילה הבינלאומית, פעלנו שוב כחלק מקואליציה של מדינות המחויבות לשמור על הסדר, להגן על חופש הניווט והמסחר הבינלאומי, ולחייב את החות'ים לשאת באחריות על התקפותיהם הבלתי חוקיות והבלתי מוצדקות. על יורדי הים והשילוח המסחרי. המטרה שלנו נותרה להפחית את המתיחות ולהחזיר את היציבות בים האדום, אנו חוזרים על אזהרתנו להנהגת החות'ים: לא נהסס להגן על החיים ועל הזרימה החופשית של מסחר באחד מנתיבי השייט הקריטיים ביותר בעולם בעקבות איומים מתמשכים."

Back to top button