חדשות חוץמבזקים

ארה"ב תוקפת מיליציות פרו-איראניות בעיראק – צפו בתיעוד

צבא ארצות הברית פתח הלילה (רביעי) בסדרת תקיפות אוויריות על יעדי טרור של מיליציות פרו-איראניות בעיראק.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות מדובר בתקיפות כבדות במערב עיראק. בין התקיפות היו חמישה אתרים של ארגון הטרור חזבאללה קטאיב בג'ורף א-סחאר, דרומית לבגדד. כלי תקשורת באיראן שיתפו תמונות לכאורה מאחת מהתקיפות של חיל האוויר האמריקני.

בדיווח בדיילי מייל נמסר כי "התקיפה היא בתגובה לטילים הבליסטיים שנורו לעבר בסיס חיל האוויר אל-אסד ביום שבת, והותירו ארבעה אנשי צבא אמריקאים עם פציעות מוח טראומטיות", אמרו גורמים רשמיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר ההגנה של ארה"ב לויד ג'יי אוסטין מסר בהצהרה לתקשורת: "היום, בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארה"ב ביצעו תקיפות הכרחיות ומידתיות על שלושה מתקנים ששימשו את קבוצת המיליציות קטאיב חיזבאללה הנתמכת על ידי איראן וקבוצות אחרות המזוהות עם איראן בעיראק. תקיפות מדויקות אלו הן בתגובה ישירה לסדרה של התקפות הסלמה נגד אנשי ארה"ב ואנשי הקואליציה בעיראק ובסוריה על ידי מיליציות בחסות איראן. אני אסיר תודה הן על המיומנות והמקצועיות שבה הצוות שלנו תכננו וניהל את התקיפות הללו והן על המאמצים המתמשכים של חיילינו בשטח בזמן שהם עובדים עם שותפים אזוריים להמשך פירוק והשפלה של דאעש."

עוד הבהיר שר ההגנה בהצהרתו כי "הנשיא ואני לא נהסס לנקוט בפעולות הנדרשות כדי להגן עליהם ועל האינטרסים שלנו. אנחנו לא שואפים להסלים את הסכסוך באזור. אנו מוכנים לחלוטין לנקוט צעדים נוספים כדי להגן על האנשים שלנו ועל המתקנים שלנו. אנו קוראים לקבוצות הללו ולנותני החסות האיראניים שלהן להפסיק לאלתר את ההתקפות הללו."

בהודעת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב נמסר: "בתגובה להתקפות של חזבאללה קטאיב הנתמך על ידי איראן, לרבות התקיפה על בסיס עין אל-אסד במערב עיראק ב-20 בינואר, וב-24 בינואר בשעה 00:15 פתחו כוחות פיקוד מרכז תקיפות אוויריות נגד שלושה מתקנים אשר בשימוש על ידי קטאיב חיזבאללה הנתמך על ידי איראן וקבוצות אחרות המזוהות עם איראן בעיראק. תקיפות אלו כוונו למפקדות גדודי חיזבאללה, לאתרי אחסון ואימונים של רקטות וטילים, ויכולות של מל"טים."

Back to top button