חדשות הארץמבזקים

משום שהפרה את חוק התחרות – וולט תקנס ב-8.5 מיליון שקלים

בית הדין לתחרות אישר השבוע את הצו המוסכם בין הממונה על התחרות לחברת וולט. במסגרת הצו וולט הודתה כי היא התנהלה באופן העלול לפגוע בתחרות וכי התנהלותה היתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית, והתחייבה לשלם סך של 8.5 מיליון ש"ח לאוצר המדינה.

וולט מפעילה פלטפורמה להזמנת מזון ממסעדות אשר מופיעות אצלה בתוך "קרוסלות" – תצוגות מתחלפות של רשימת מסעדות עם מאפיין משותף שמוגדר על ידי וולט. עד לינואר 2022 וולט הפעילה באזור תל אביב קרוסלה שנקראה "רק בוולט" – שכללה רק מסעדות ששילחו את מנותיהן באמצעות וולט בלבד.

הקרוסלה הופיעה במיקום גבוה בפלטפורמה שהעניק חשיפה מוגברת לאותן מסעדות, באופן שהעלה חשש לתמרוץ של המסעדות לעבוד עם וולט בלבד. בעקבות בדיקת הרשות, וולט הפסיקה את פעילות קרוסלת "רק בוולט". במסגרת הצו המוסכם הודתה וולט כי הפעלת הקרוסלה היתה עלולה לפגוע בתחרות, והיתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית, בהינתן שבתקופה הרלוונטית וולט פעלה תחת רסנים תחרותיים מוגבלים והתלות של מסעדות בשירותי השילוח שלה, בשים לב לגודלה של וולט ולהיקף ההזמנות באמצעותה, הייתה גבוהה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, בית הדין אישר את הצו המוסכם, ובין היתר ציין בהחלטתו "הצו המוסכם מגלם אכיפה מהירה ויעילה של הוראות החוק, ומהווה חיסכון ניכר בעלויות ציבוריות, לרבות הימשכות ההליכים. בצו יש משום חסכון במשאבי הרשות שיוקצו לפעולות אכיפה נוספות ובמשאבי בית הדין. נוסף על כך, הצו המוסכם מכווין את התנהגות ציבור המפוקחים – גם מבחינת תוכנו וההסכמות שבו (לרבות הודאת וולט בהשפעת התנהגותה על התחרות), וגם מבחינת עצם ההרתעה מהפרה של החוק…".

Back to top button