מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לזימי הגישה תלונה לוועדת האתיקה על חברת הכנסת טלי גוטליב

חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) הודיעה הלילה (חמישי) כי הגישה תלונה לוועדת האתיקה על חברת הכנסת טלי גוטליב בגין "הפצת מידע לא מהימן וחשיפת שמו של איש שירות הביטחון הכללי", שמחויבת לדון בבקשה תוך 30 יום.

במכתב כתבה ח"כ לזימי "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של אחת התקופות הקשות בתולדותיה. המתקפה האכזרית של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר הובילה לאלפי הרוגים, מאות חטופים, ולעשרות אלפים שנאלצו להתפנות מבתיהם בדרום ובצפון. על אף האמור, חה"כ טלי גוטליב עוסקת בימים אלו בהפצת מידע שקרי, שמסתמך על מקורות מפוקפקים ונועד לזרוע כאוס, פחד ובלבול בציבור. היום (ד'), פרסמה גוטליב סדרה של ציוצים בלתי אחראיים, מכפישים ושקריים (מצורפים בנספח) שמסתמכים על מקורות לא מהימנים, נגועים בקונספירציות ומופרכים מן היסוד."

"בציוץ הראשון טענה גוטליב כי י"עדנה קרנבל מפרסמת שארה"ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינואר מס ימים לפני התופת. ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה." בציוצים הנוספים דרשה גוטליב מראש המוסד להתקשר אליה ודבקה בטענותיה ההזויות. למותר לציין כי אין כל סימוכין למהימנות הדברים, וכי המקור עליו הסתמכה גוטליב, אתר המכונה "עדנה קרנבל", הוא אתר רצוף בידיעות לא מהימנות שנכתבות בשפה בוטה ומבזה." נכתב בתלונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציינה ח"כ לזימי בתלונתה כי "האתר "עדנה קרנבל" משמש כבר שנים להפצת תכנים שקריים מסיתים ואלימים. חלק גדול מהם מוקדש לתקיפת נשים וגורמים במערכת המשפט. בפועל משמש האתר כלי נשק לסגירת חשבונות, פרסום השמצות וחשיפת פרטים אישיים. אחת הדוגמאות המבחילות קרו סביב המקרה של אונס הקטינה בת ה-13 ע"י ירין שרף, אז נכתב באתר תחת הכותרת "אונס שלא היה: ירין שרף והקטינה החרמנית ממעון הקורונה של הרווחה" כי "ירין שרף לא אנס את בת ה 13 במלונית הקורונה ביפו. היא רצתה גוד טיים ואפילו הגנה עליו." יש לציין שירין שרף הורשע באונס ונגזרו עליו 6.5 שנות מאסר. זוהי רק דוגמה אחת ממגוון הפרסומים המבחילים והמזעזעים באתר המדובר, שכתובים בשפת רחוב נמוכה, משפילה ומבזה."

"מעבר לכך, קיים חשש כבד כי בשעה שפרסמה את אותם הציוצים, חה"כ גוטליב חשפה את שמו של איש שב״כ, דבר שמהווה עבירה פלילית חמורה. לפי סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי, תשס"ב-2002, פרסום שמו של איש שב"כ הוא אסור, ודינו של מפר חוק זה הינו שלוש שנות מאסר." הדגישה ח"כ לזימי.

לסיום כתבה כי "מאז פרסומה של חברת הכנסת גוטליב הופצה הקונספירציה הנ"ל לכל עבר, כאשר קיים חשש כבד שחלקים בציבור יאמינו לנבחרת ציבור שמהדהדת מידע שכזה כאילו היה מהימן. מחובתנו כנבחרי ציבור לפרסם מידע אמין, בדוק ומוכח, ולא כזה שבאופן ברור מסתמך על נתונים שקריים ובלתי מבוססים. לאור האמור, כדי למנוע מהשיח הציבורי להקצין עוד יותר בשעה קשה זו, וכדי לסמן "למען יראו וייראו", אני קוראת לכם להטיל מכורח תפקידכם וסמכותכם את הסנקציה הכבדה ביותר נגד חה"כ גוטליב. מדובר בסכנה של ממש למרקם החברתי בישראל."

נעמה לזימי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button