מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד מיוחד: לוחם יחידת יואב מצא את עצמו במשימת חייו ב-7 לאוקטובר

משטרת ישראל פרסה הערב (חמישי) תיעוד מיוחד של לוחם יחידת יואב של מחוז דרום, רפ”ק כתר צורן שמצא את עצמו ב-7 לאוקטובר במשימת חייו.

בתיעוד נראה הלוחם צורן בלחימה קשה מול מחבלים שחדרו לכפר עזה כשהם ארבעה שוטרים בסך הכל מול עשרות מחבלים. "חשבתי שמדובר על 15 פלוס מינוס זה מה שראינו בעין. בדיעבד כנראה שזה היה סביב ה-40", סיפר רפ”ק כתר צורן.

"מתעורר בבוקר, מבין מהקשר שיש כבר חדירות מחבלים. התקבל דיווח על רכב מחבלים. אני בעצם נוסע על השוליים מקביל לרכב, אני מוציא את האקדח ומבצע ירי. הרכב סוטה שמאלה פוגע במעקה בטיחות השמאלי ונעצר. אנחנו באיזשהו שלב גם סופגים נפילה של טיל ממש ממש צמוד אלינו, מעיפה אותנו מהאופנוע. ואז מגיע דיווח ראשוני שיש בכפר עזה עכשיו מחבלים שנכנסו. שני אזרחים וקצין צה"ל שנמצאים איתי ביחד מגיעים לכניסה לכפר עזה אנחנו מאתרים גופה אחת, אנחנו מבינים שבעצם המחבלים כבר שטפו אל תוך היישוב", משחזר רפ"ק צורן את הבוקר של ה-7 באוקטובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צורן ממשיך לספר: "אנחנו נעים עד אזור החדר אוכל, חלונות שבורים, רואים תרמילים, רואים מחסניות ש קלאץ'. אנחנו שומעים קולות קוראים לנו. אנחנו רואים שם שני חבר'ה שוכבים פצועים. אוריאל שהוא חובש בודק אותם. אני אומר לו לטפל בהם. ברגע שאנחנו נעים מקביל למבנה נוסף, רואה מולי כמה אנשים שהם לבושים חצי אזרחי ואז אנחנו בעצם חוטפים מכת אש מאוד מאוד חזקה. ירון שהיה מאחוריי היה עם M-16, ברגע שנגמר המטח שלהם, אני גם מסיים את המחסנית באקדח, אני נותן דילוג אחורה לאיזה שהוא כוך שהיה כדי להחליף מחסנית באקדח ולא להיות חשוף. אני רואה שבעצם הוא כבר שוכב. בשלב הזה נפסק הירי אני מאבטח ושואל אותו מה המצב שלו, הוא אומר לי "אני מת". הבנתי שהוא חי, שהוא איתנו".

"אני מסתכל על הפציעה שלו, גם לוקח את ה- M-16 שלו, שם לות"א (תחבושת אישית) על החזה. בינתיים השניים הנוספים עולים לגג מקביל אליי ככה שאני יכול יותר באמת להתנהל בקשר, בטלפון, לנסות לתזמן כוחות, והוא מאבטח אותי מכל הכיוונים. פורק אליי בעצם קצין ועוד לוחם איתו חוברים אליי." מוסיף צורן לספר, "קודם כל לוקחים את ירון את הפצוע מעמיסים אותו לג'יפ. אני מבחינתי חושב כבר להתחיל לראות איפה אנחנו עוד רלוונטיים כי אני רואה שנכנסים כוחות כבר לתוך כפר עזה. בעצם אני רואה את גודל האירוע. כל הכביש מלא כל הדרך בגופות ורכבים שרופים ורכבים בצדדים ואופנועים של המחבלים. אנחנו מקבלים הנחייה מאבי מפקד היחידה להיכנס ככוח אחוד לשדרות."

"כמה חיסלת? אמרתי אני לא יודע. ביום כזה לא סופרים כמה חיסלנוף סופרים כמה הצלנו", סיכם רפ”ק כתר צורן את היום המטלטל בחייו.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button