חדשות חוץמבזקים

נאט"ו החלה בתרגיל הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה

במהלך ששת החודשים הקרובים ישתתפו אלפי חברי שירות אמריקאי בתרגיל הגדול ביותר של נאט"ו מאז תום המלחמה הקרה.

התרגיל , המכונה "מגן איתן" (Exercise Steadfast Defender 24), יכלול כ-90,000 חיילים מ-31 בעלות הברית של נאט"ו ושוודיה. במהלכו תיבחן נאט"ו את יכולתן של מדינות הברית לפרוס כוחות במהירות ובנוסף יבחנו תוכניות ההגנה החדשות של נאט"ו, כך אמרו גורמים רשמיים.

ספינת חיל הים של ארצות הברית - USS Gunston Hall
צילום: משרד ההגנה האמריקני

"הברית תוכיח את יכולתה לחזק את האזור האירו-אטלנטי באמצעות תנועה טרנס-אטלנטית של כוחות מצפון אמריקה", אמר גנרל הצבא כריסטופר ג' קאבולי, מפקד בעלות הברית העליון של נאט"ו אירופה, בהודעה לעיתונות. "Steadfast Defender 2024 יהווה דוגמא ברורה של האחדות, הכוח והנחישות שלנו להגן זה על זה, על הערכים שלנו ועל הסדר הבינלאומי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה הראשונה בתרגיל החלה אתמול כאשר ספינת הנחיתה של המזח USS Gunston Hall הפליגה מנורפולק, וירג'יניה. לאחר סדרה של פעולות, הספינה תפליג מעבר לאוקיינוס ​​האטלנטי.

התרגיל הכולל יימשך עד יוני. זהו התרגיל העיקרי של נאט"ו לשנת 2024 והוא יכלול סדרה של תרגילים לאומיים ורב-לאומיים בקנה מידה גדול, שיבוצעו על פני מיקומים גיאוגרפיים שונים.

גורמים רשמיים אמרו כי Steadfast Defender הוא התרגיל הגדול ביותר מאז תרגיל הרפורגר האחרון ב-1988.

התרגיל הוא המבחן הראשון בקנה מידה גדול של תוכניות ההגנה של הברית שאושרו בפסגת וילנה בשנה שעברה בליטא.

בבסיסו, התרגיל הוא הפגנה של אחדות הברית ונחישות להגן על כל סנטימטר משטח נאט"ו. התרגיל ידגים את "היכולת של נאט"ו לפרוס, להעביר ולהשתמש בתגבורת מצפון אמריקה ומחלקים אחרים של הברית ליבשת אירופה", אמרו גורמים בברית. "זה יראה שאנחנו יכולים לנהל ולקיים פעולות מורכבות לאורך מספר חודשים, על פני אלפי קילומטרים, מהצפון הגבוה למרכז ומזרח אירופה ובכל תנאי".

התרגיל יתקיים בעיקר בפינלנד, אסטוניה, גרמניה, יוון, הונגריה, לטביה, ליטא, נורבגיה, פולין, רומניה, סלובקיה, שוודיה ובריטניה, אמרו גורמים רשמיים. ישתתפו בתרגיל יותר מ-50 נכסים ימיים, כולל נושאות מטוסים, משחתות, פריגטות וקורבטות. נכסי האוויר יכללו מטוסי F-35 FA-18, מטוסי האריירים, F-15, מסוקים ושלל כלי טיס בלתי מאוישים.

כמו כן, יהיו יותר מ-1,100 כלי רכב קרביים, בהם יותר מ-150 טנקים, 500 כלי רכב לחי"ר ו-400 משוריינים.

גורמים רשמיים אמרו כי "תרגילי נאט"ו אינם מכוונים נגד אף מדינה. בסביבה ביטחונית בלתי צפויה, עלינו להישאר מוכנים כדי להרתיע את כל האיומים ולהגן על כל בעלות הברית".

ובכל זאת, רוסיה פתחה במלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, ותקפה את אוקראינה השכנה. מאז שרוסיה פלשה לראשונה לאוקראינה ב-2014, נאט"ו חיזקה את ההגנה וההרתעה ביבשת. "מלחמת רוסיה נגד אוקראינה תעצב את ההבנה שלנו לגבי הסכסוך לשנים הבאות", אמר גורם נאט"ו. נאט"ו צופה מקרוב בסכסוך באוקראינה על מנת לשפר את המוכנות שלנו ולחדד את ההכשרה, היכולות והחדשנות העתידית שלנו".

Back to top button