מבזקיםמזג האוויר

עיריית אשדוד מתריעה: "הגשמים ומשבי הרוח עתידים להתחזק"

בעיריית אשדוד מריעים הבוקר (שישי) על מזג האוויר סוער מאוד. רמת הכוננות בעיר נמצאת כעת על 3 ולפי שעה לא נרשמו אירועים חריגים.

בעירייה מדגישים כי הגשמים עתידים להתחזק משעות הבוקר ועד הצהריים. העירייה תגברה את צוותי עבודה במטרה לתת מענה לכל תרחיש שיכול להיווצר כתוצאה ממזג האוויר. גשם ירד במהלך הלילה מלווה במשבי רוח חזקים וסיירי הביטחון העירוני סרקו את הצירים הראשיים וניקו קולטנים.

בהתאם לפקודת החורף – נוהל בוקר – משעות הבוקר המוקדמות מבצעים, מנהלות הרובע בשיתוף צוותי עבודה ייעודיים, סיורים בצירי התנועה ובדרכים המובילים למוסדות החינוך עם דגש על ניקוי הקולטנים.

התחזית להמשך היום

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משבי הרוח יתחזקו ויגיעו עד לעוצמה של 60 קמ״ש ולכן חשוב לחזק פריטים גם שעלולים לעוף גם בשטח הפרטי. אנו צפויים ליום גשום מאוד עם כמות משקעים גדולה ובהתאם לכך ערוכים עם צוותי עבודה נוספים לעיבוי מערך הכוחות הקיים.

– ⁠מוקד 106 ערוך ומוכן לתת מענה ובמקביל מתכלל את כלל הכוחות בשטח העירוני בהתאם לפקודת החורף במטרה לתת מענה לעיר גדולה עם 622 רחובות ו-11,080 קולטנים הפרוסים ברחבי העיר, 125 ק״מ של תשתית הולכה תת קרקעית נחל אשר זורם בקצה העיר ומרחב החוף מהווה אתגר עיריני בכל מזג אוויר סוער שנכנס לאזור.

אשדוד , בנתה נוהל סערה מסודר הכולל את תחומי אחראיות ושליטה ברחבי העיר תוך חלוקת סדרי פעולות לעובדים . בנוסף,עובדי העירייה מתגברים את צוותי העבודה הקיימים לאורך כל שעות היממה עם דגש על הלילות בהם הרגישות גדולה יותר .

עיבוי ותגבור בצוותי עבודה להתמודדות עם מזג האוויר

צוותי עבודה יעודיים פועלים לאורך כל הסערה ובהתאם לנוהל במטרה לתת מענה לכלל התרחישים ובנוסף לבצע משימות פיקוח בקרה לאורך כל הסערה וכחלק מתורת ההפעלה אשר כוללת את כלל הגופים והיחידות העירוניות, פיקוח עירוני, שיטור עירוני ,ביטחון עירוני, איכות הסביבה, אגף החופים, מוקד עירוני רישוי עסקים, מנהלות הרובע ועוד.

בעיריית אשדוד מציינים כי כולם משנים את עבודתם ומתמקדים בביצוע הפקודה שקיבלו כפי שנכתבה בנוהל סערה. ולשם כך המערך המרכזי – חמ"ל עירוני שילדי – במצב כוננות 3, תפעיל העירייה את החמ"ל העירוני באופן שילדי לבניית תמונת המצב, הערכת המצב והכנת הכוחות העירוניים לפעולה.

המוקד עירוני – מרכז שליטה ובקרה עירוני מתכלל את האירועים ונותן את תמונת המצב למקבלי ההחלטות בחמ״ל גם באמצעות 703 מצלמות אשר נותנות תמונת מצב על העיר ולכך יש להוסיף את דיווח תושבי העיר ודיווח צוותי החירום של העירייה שמאפשרים לתכלל את האירוע.

אשדוד - חורף - מזג האוויר סוער
צילום: יוני צרפתי / דוברות עיריית אשדוד
אשדוד - חורף - מזג האוויר סוער
צילום: יוני צרפתי / דוברות עיריית אשדוד
אשדוד - חורף - מזג האוויר סוער
צילום: יוני צרפתי / דוברות עיריית אשדוד

Back to top button