מבזקים

עובדי אונר"א חשודים במעורבות בטבח ב-7 באוקטובר, ארה"ב עצרה את המימון

סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) הודיעה היום (שישי) כי פתחה בחקירה של מספר עובדים בארגון החשודים במעורבות במתקפת הפתע של חמאס-דאעש ב-7 באוקטובר וכן ניתקה עמם את הקשר.

גופות מחבלים בקיבוץ בארי לאחר שמחבלי חמאס פלשו ליישוב וביצעו טבח אכזרי בתושבי הקיבוץ בחג שמחת תורה, יום שבת ה-7 באוקטובר
טבח בקיבוץ בארי. צילום: קובי גדעון, לע"מ

"הרשויות בישראל סיפקו לאונר"א מידע על מעורבותם לכאורה של מספר עובדי אונר"א בהתקפות הנוראיות על ישראל ב-7 באוקטובר", אמר פיליפה לזריני, הנציב הכללי של אונר"א.

"כדי להגן על יכולתה של הסוכנות לספק סיוע הומניטרי, קיבלתי את ההחלטה לסיים לאלתר את החוזים של אנשי הצוות הללו ולפתוח בחקירה על מנת לבסס את האמת ללא דיחוי", הודיע לזריני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא לא נקט במספר העובדים שלכאורה היו מעורבים בטבח המזעזע ב-7 באוקטובר וגם לא ציין את מידת מעורבותם. עם זאת הוא אמר כי "כל עובד אונר"א שהיה מעורב בפעולות טרור יישא באחריות, לרבות באמצעות העמדה לדין פלילי."

דובר משרד החוץ בישראל, אילון לוי תקף את אונר"א שבחרה בעיתוי הזה לפרסם את הודעתה ואמר כי "אונר"א בהחלט בחרה ברגע נוח לשחרר את החדשות האלה ולהסתיר אותן מתחת לסיקור על בית הדין הבין-לאומי בהאג. בכל יום אחר, זו הייתה הכותרת המרכזית: ישראל מגישה ראיות לשותפות של עובדי האו"ם לחמאס."

דובר האו"ם סטפן דוז'ריק אמר כי המזכ"ל אנטוניו גוטרש עודכן לגבי ההאשמות של ישראל על עובדי אונר"א ואמר כי הוא "חרד מהחדשות האלה". הוא הוסיף כי מזכ"ל האו"ם גוטרש ביקש מלזריני לערוך חקירה כדי להבטיח שכל עובד אונר"א שהוכח כי סייע או ביצע את פיגועי ה-7 באוקטובר תופסק עבודתו בארגון לאלתר ותוגש נגדו תביעה פלילית. "תיערך בדיקה עצמאית דחופה ומקיפה של אונר"א", הוסיף דוז'ריק.

משרד החוץ האמריקאי אמר כי הוא מוטרד מאוד מההאשמות נגד אונר"א שמתייחסות ל-12 עובדי הארגון. הוא הודיע כי ארצות הברית לא תספק יותר מימון לארגון עד אשר האשמות האלה יטופלו. "משרד החוץ השהה זמנית מימון נוסף עבור אונר"א בזמן שאנו בוחנים את ההאשמות הללו ואת הצעדים שהאו"ם נוקט כדי לטפל בהן", אמר הדובר מתיו מילר.

שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן אמר בתגובה כי "כמה סמלי שדווקא ביום השואה הבינלאומי הוכח מה שאנו טוענים כבר שנים, שעובדי אונר״א הם משתפי פעולה של ארגון הטרור חמאס, ושהאו״ם הפך להיות לא רק מקום שבו עושים דה לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל, אלא שהעובדים שלו פיזית משתתפים בחיסולה של ישראל וברצח אזרחיה."

Back to top button