לבנוןמבזקים

דיווחים ברשתות הערביות: "ממשלת נתניהו תכריז על מלחמה בלבנון תוך שעות"

בשעות האחרונות הופץ דיווח ברשתות החברתיות של כתב רשת אל-מנאר הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה שמצטט לכאורה את התקשורת בישראל ולפיה ממשלת נתניהו תכריז בתוך שעות על פתיחת מלחמה עם לבנון. "נראה ששעת האפס החלה וההחלטה להיכנס למלחמה התקבלה." נכתב.

יש לציין כי מבדיקה שערכנו לא נמצא כל אימות או פרסום בתקשורת הישראלית על הנאמר. עם זאת יתכן שכתב אל-מנאר העביר דיווח מפי אחד הפרשנים באולפני הטלוויזיה בישראל שהעריך כי "התקבלה החלטה לפתוח במלחמה על לבנון".

נדגיש כי שר הביטחון יואב גלנט התייחס בימים האחרונים לאפשרות של השגת מטרותיה של ישראל, שאחת מהן היא הדיפת כוחות חיזבאללה מעבר לליטני, בדרך צבאית אם כל האפשרויות הדיפלומטיות יכשלו. תושבי הצפון במצב הקיים לא יוכלו לחזור לבתיהם וייתכן מאוד שישראל אכן תיאלץ ליזום מהלך צבאי על מנת לאפשר זאת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה, המזוהה עם מתנגדי ארגון הטרור חיזבאללה, דיווח היום כי בפגישת התייעצות שנערכה בין קבוצת כלכלנים ואנשי עסקים לבנונים, לבין שגריר אחת המדינות (שמה של המדינה לא צוין), הוא אישר כי "לבנון נמצאת בצומת דרכים קשה. הסיכונים מתקרבים אליה בקצב מהיר, מה שדורש ממנה לנקוט את המקסימום בדבר צעדיה".

בדיווח נטען כי "לבנון יכולה עדיין לחסוך מעצמה מלחמה קשה, שכן האפשרות שישראל תבצע פעולה צבאית רחבת היקף נגד לבנון קיימת יותר מאי פעם. אנו רואים זאת בין אם בערוצים דיפלומטיים פתוחים עם גורמים ישראלים, ובין אם דרך האיומים שהם מעלים, שאנו מתייחסים אליהם ברצינות. וושינגטון ופריז הפעילו לחץ גדול על ישראל ומנעו מעשה מטורף שהצבא "הישראלי" עמד לבצע נגד לבנון זמן קצר לאחר המבצע ב-7 באוקטובר על ההתנחלויות הסובבות את עזה."

כוחות צה"ל בלבנון - מלחמת לבנון השנייה
כוחות צה"ל במלחמת לבנון השנייה. צילום: דובר צה"ל
מלחמת לבנון השנייה
ההרס במלחמת לבנון השנייה. צילום: אל-מנאר

Back to top button