חדשות הארץמבזקים

עוד כמה מנהרות נשארו לחמאס בעזה? זו הערכת ישראל וארה"ב

כ- 80% מרשת מנהרות הטרור שבה חמאס לאורך השנים מתחת לרצועת עזה נותרו ללא פגע, גם לאחר יותר מחודשיים של לחימה וניסיונות של ישראל להשמידן, כך אמרו גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים לעיתון האמריקני 'וול סטריט ג'ורנל'.

"סיכול היכולת של חמאס להשתמש במנהרות הוא המפתח למאמץ של ישראל ללכוד את מנהיגי חמאס ולהציל את בני הערובה הישראלים הנותרים", נכתב בדיווח על פי גורמים ישראליים.

השמדתן של המנהרות משתרעות לפי הערכות על פני כ-500 קילומטרים מתחת לרצועת עזה, תמנע מחמאס את היכולת לאחסן נשק ותחמושת באופן בטוח, לשמש מקום מסתור למחבלים, לאפשר מרכזי פיקוד ושליטה עבור בכירי הארגון ואת היכולת לתמרן בשטח מבלי להיחשף לאש צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל השתמשה בשיטות שונות על מנת לחסל את מערך המנהרות של חמאס, לרבות התקנת משאבות והצפתן במים מהים התיכון, השמדתן בתקיפות אוויריות והחדרת חומרי נפץ נוזליים, סריקות בתוכן באמצעות כלבים ורובוטים, השמדת הפירים ופשיטות של חיילים מאומנים.

גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים מעריכים ש- 20 עד 40 אחוזים מהמנהרות ניזוקו או הפכו לבלתי ניתנות להפעלה, רובן בצפון עזה.

גורם אמריקאי אמר כי מוקדם יותר החודש, ישראל התקינה משאבה אחת לפחות בעיר חאן יונס שבדרום עזה כדי לשבש את רשת המנהרות שם. המשאבות הראשונות שהותקנו בעזה השתמשו במים מהים התיכון, בעוד שהמשאבה האחרונה שואבת מים מישראל, אמר הגורם.

מנהרה ח׳אן יונס
מנהרה של חמאס בח'אן יונס. צילום: דובר צה״ל

Back to top button