חדשות חוץמבזקים

הצעת חוק: בקרוב נוכל לחדש דרכון ותעודת זהות מבלי לצאת מהבית

היום (ראשון) פרסמה רשות האוכלוסין תזכיר חוק המאפשר לראשונה להגיש בקשות דרך האינטרנט להנפקת תעודות זהות ודרכונים ביומטריים שיהיו תקפים לתקופה מרבית של חמש שנים.

החוק המוצע בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל וצמצום חלק מלשכות רשות האוכלוסין, ומנגד הביקוש ההולך וגדל להנפקת מסמכי זיהוי, הורה השר לאפשר הנפקה מרחוק של מסמכי זיהוי במקרים המתאימים. לפי ההצעה שתיקבע כהוראת שעה זמנית, בגיר בעל מסמך זיהוי ביומטרי שפקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה יוכל להגיש בקשה מרחוק, מלווה בתמונת פנים עדכנית, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים.

בהצעת החוק מוצע לקבוע, כי התהליך של הגשת בקשות מרחוק יוסדר כהוראת שעה לחצי שנה, וניתן יהיה להאריכה בצו של שר הפנים, באישור ועדת הכנסת המשותפת, לתקופה נוספת של עד חצי שנה. במהלך תקופה זו ניתן יהיה לבחון את תוצאות הפיילוט ולקבל החלטות לגבי אפיון תהליכים של הנפקת תיעוד ביומטרי דרך האינטרנט לטווח הרחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הפנים ארבל: "מדובר בצעד חשוב נוסף של רשות האוכלוסין לענות על צרכי האזרחים ולתת פתרון לחלק גדול מהאוכלוסייה שלא יצטרך לכתת רגליו ללשכות הרשות ויוכל להזמין דרכון או תעודת זהות מבלי לצאת מהבית."

Back to top button