משפטי/פלילי

״מסלול בטוח ירוק״: 215 אירועים של תפיסת אמל״ח מתחילת השנה

בהנחיית השר לבטחון לאומי חבר הכנסת איתמר בן גביר ומפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ממשיכה משטרת ישראל במאבק בתופעת האלימות והפשיעה ברחוב הערבי כל זאת במסגרת מבצע אכיפה ׳מסלול בטוח ירוק׳.

מאז תחילת המבצע פוצחו 114 יעדים שהוגדרו מחוללי פשיעה מרכזיים,91 נעצרו לבקשת הפרקליטות והמשטרה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. כמו כן בוצעו במסגרת המבצע 2216 מעצרים ו-1670 חיפושים. מאות כלי רכב נתפסו לשם חילוט עתידי ונרשמו 812 אירועים של תפיסת אמל״ח לא חוקי. מאז תחילת שנת 2024 נרשמו במשטרת ישראל 215 אירועים של תפיסת נשק ואמל״ח המוחזקים בניגוד לחוק.

האמל"ח שנתפס: 135 אקדחים, 29 רובי סער, 28 כלי נשק לא תקניים, 80 חיקויי נשק, 5 רובי צייד, 129 רימונים, 83 מטעני חבלה, 64 כוורות זיקוקין ו- 14,698 פריטי תחמושת מסוגים שונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רק בשבוע העבודה האחרון נתפסו על ידי שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול 44 אקדחים ו-90 רימונים שהוחזקו בניגוד לחוק, לצד כלי נשק ואמל״ח נוספים שנתפסו בחיפושים יזומים שנעשו בשורה ארוכה של מתחמים המשמשים את העבריינים וארגוני הפשיעה.

במבצע אכיפה ׳מסלול בטוח ירוק׳ נוטלים חלק כל מחוזות המשטרה, אח״מ, להב 433, מג״ב, את״ן, אג״מ, חטיבת התביעות והיועמ״ש.

ר׳ מת״מ בחטיבת המודיעין נצ״מ שמואל שרביט: ״מספר כלי הנשק ואמצעי הלחימה הרבים שנתפסים על ידי משטרת ישראל מלמדים על פעילות נחושה בלתי מתפשרת וחדורת מטרה של כלל כוחות המשטרה ומג״ב במסגרת המלחמה היום יומית שלנו בתופעת הנשק הלא חוקי. חשוב לזכור שכל תפיסת נשק לא חוקי הוא למעשה סיכול הרצח, אירוע הירי והפיגוע הבא. מטרת מבצע ׳מסלול בטוח ירוק׳ היא לחזק את תחושת הבטחון של הציבור ואת המשילות״.

נשק - אמל״ח - רימונים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - רימונים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אקדח
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button