מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: תיאסר העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור העסקת עובדי הוראה ושלילת תקציב ממוסדות חינוך עקב הזדהות עם מעשה טרור או עם ארגון טרור, של חברי הכנסת צביקה פוגל ועמית הלוי. 30 תמכו בהצעה, לעומת 11 שהתנגדו, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט.

בהצעת חוק מוצע לקבוע איסור העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור. במידה שאיש ההוראה משתייך לארגון טרור, הביע תמיכה במעשה טרור, או הביע תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב, או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל – יוחלו עליו פיטורים מנהליים דרך הליך מנהלי ולא דרך בית הדין המשמעתי. בנוסף, יוכל שר החינוך לשלול תקציב ממוסד חינוך מוכר לא רשמי, אם לדעתו ישנה הזדהות של מי מעובדי בית הספר עם מעשה טרור או עם ארגון טרור או תמיכה בהם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כך: "בשנים האחרונות גברו מקרים בהם מורים המועסקים בבתי ספר שבמימון משרד החינוך הביעו תמיכה במעשי טרור או בארגוני טרור הפועלים נגד קיומו של העם היהודי. חוק החינוך הממלכתי קובע את הנורמות הבסיסיות של מערכת החינוך בישראל. משאלו הם פני הדברים, נדרשת אמירה ברורה נגד תמיכה במעשי טרור או בארגוני טרור מצד מורים, מפקחים ועובדי משרד החינוך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עומדים דום - מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button