מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה סטרוק שלחה מכתב בהול לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, חה"כ אורית סטרוק שיגרה הערב (שני) מכתב בהול לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני וכתבה בעמוד ה- X שלה: "לעסקת הכניעה ה"מודלפת" אין שום סיכוי לעבור. מציעה שקבינט המלחמה ידון עכשיו בשאלה איך אנחנו, ולא חמאס או אונר"א, מחלקים את הסיוע ההומניטארי לעזתים. זה עשוי להיות המפתח לעסקת חטופים הרבה יותר ריאלית."

סטרוק כתבה לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני תחת הכותרת "סטייה מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידכם": "לאחרונה אנו עדים להתנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם מטרות המלחמה, כפי שהוגדרו על ידכם.

1. הוראות פתיחה באש שאינן מאפשרות פגיעה באזרחים (ואף במחבלים) הנכנסים לתחום אזור החיץ – אינה עולה בקנה אחד עם היעדים של השבת הביטחון ליישובי העוטף ושל יצירת איזור חיץ כפי שהוגדרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2 מסירת סיוע הומניטארי לידי אונרייא ואף לידי החמאס – אינה עולה בקנה אחד עם היעד של שלילת היכולות השלטוניות של חמאס. ואף לא עם היעד של מיטוט היכולות הצבאיות של חמאס. אפילו ביה"ד בהאג לא הנחה אותנו להעניק סיוע הומניטארי לחמאס, או לאפשר לאונר"א, המשתפ"ית של החמאס – לחלק את הסיוע. מן הראוי שהקבינט, שהחליט על מטרות המלחמה, יוודא שהן מתממשות, ושההוראות והפקודות הניתנות בשטח אינן סותרות אותן."

אורית סטרוק
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
מכתב של אורית סטרוק לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני
מכתב של אורית סטרוק לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני

Back to top button