מבזקיםרצועת עזה

חמאס דחה את הצעת העסקה לשחרור חטופים, ח"כ גוטליב: "למה שיסכים?"

ארגון הטרור חמאס הודיע הערב (שני) כי הוא דוחה את הצעת התווכים בנוגע לעסקת שחרור החטופים. טאהר אלנונו, יועצו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר: "רק עם הפסקת הלחימה ניתן יהיה לדון בשאר הפרטים, כולל שחרור האסירים הישראלים שעדיין מוחזקים בידי חמאס."

נציג חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן אמר: "נעשים מאמצים רבים לגישור, בעיקר ממצרים וקטאר. הצגנו יוזמות ורעיונות ספציפיים לגבי הגעה להסכם הפסקת אש, אך הם נתקלו בהתחמקות על ידי הכיבוש".

מוחמד נזאל, חבר הלשכה המדינית של חמאס אמר לטלוויזיה הערבית: "החזון שעלה מפגישת פריז התבסס על התפיסות שהציגה תנועת חמאס, וצפוי כי הנהגת התנועה תגיע לחזון סופי לגבי הצעה זו. אין לנו בעיה עם הפסקת אש מדורגת בתנאי שהיא תוביל להפסקת אש קבועה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, מוקדם יותר דווח כי ישראל הסכימה להצעת המתווכים בפגישה שנערכה אמש בפריז כאשר טיוטת ההצעה הועברה לחמאס על מנת לבדוק את הסכמתו. על פי הדיווח ההצעה הכוללת 45 ימי הפוגה בתמורה לשחרור 35 חטופים בשלב הראשון ובהמשך שחרור של היתר בפעימות כך שהיחס בין שחרור כל חטוף למחבל יהיה 1 ל 100-250, לרבות רוצחים כבדים עם "דם על הידים", כך שבסך הכל מדובר על שחרור של בין 4,000 ל- 5,000 מחבלים, וכל זאת תוך כדי מתן "סיוע הומניטרי" משמעותי.

בלשכת ראש הממשלה מיהרו להבהיר כי "הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל."

ח"כ טלי גוטליב הגיבה להודעת חמאס ואמרה: "חמאס דחה את העסקה. צפוי! למה שיסכים? הוא מקבל דלק אוכל וסחורות, אפילו מלגזות חדשות נכנסו לעזה. לא חסר לו כלום. כמו שאמרו הלוחמים לשר הבטחון. די להעברת סחורות לחמאס. ואני אומרת – רק התשת האוייב בהתקפות ללא רחם וכיבוש צפון הרצועה – זו הדרך היחידה להכנעת חמאס והשבת החטופים."

בתוך כך, משפחות החטופים נפגשו הערב עם ראש ממשלת קטאר בוושינגטון ובסיום הפגישה עמו מסרו הצהרה: "בפגישתנו עם ראש ממשלת קטאר הבהרנו את עמדתנו: על כל הצדדים המעורבים להגיע לעסקה שתחזיר את החטופים הביתה. לאחר 114 ימים, אנחנו יודעים שהתנאים של החטופים שנותרו בשבי הם קשים מנשוא, וזה הזמן להחזירם. אנו מודים לקטאר על מאמציה להגיע לעסקה חדשה".

פעילות קרקעית - לוחמי חיר - לוחמי צהל - לוחמים - רצועת עזה
צילום: דובר צה"ל

Back to top button