מאמריםמבזקים

מאמר דעה: המילה הזו המיטה עלינו את חורבן ה-7 לאוקטובר | ישראל אלדד

מלחמת עזה – סיכום ביניים! דווקא עכשיו, כשנדמה לישראלים רבים שהעסק בעזה מדשדש ובעצימות נמוכה – דבר שאינו תואם את המציאות בשטח – ובתוך כל החושך והעצב של המלחמה המתמשכת, הגיע הזמן להאיר את הזרקור על כמה נקודות שבאופן ודאי השתנו וישתנו אצלנו לטובה.

הסוף לקונספציה הארורה!
בשנה האחרונה רבים מהישראלים מדקלמים את המילה ק-ו-נ-ס-פ-צ-י-ה השכם והערב, המילה הזו המיטה עלינו את חורבן ה-7 לאוקטובר. אחרי השואה שעברנו בדרום הארץ, ראשי מערכת הביטחון והמודיעין החדשים שיחליפו את בעלי הקונספציה הכושלת, לא ילכו שולל אחרי קונספציות ויטילו ספק בכל מצב ונתון שיראו ויקבלו, לפחות עד שהכאב מעזה יחלוף ויתפוגג והזחיחות תשוב למקומה.

עזה לא תחזור למה שהייתה!
בכל מצב ובכל עסקה, הגדר בעזה לא תשוב להיאטם כבעבר. אם בעבר ישראל הייתה במגננה מול הטרור העזתי, כעת כולם כבר מבינים שההגנה הכי טובה היא התקפה. ישראל לא תוותר על שליטה ביטחונית ברצועה ותיאלץ להיכנס מידי פעם לעזה לנקות קיני טרור, דבר שימנע מהטרור העזתי לצמוח לממדים מפלצתיים. בדיוק כפי שקורה כיום ביו"ש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מסירים את הכפפות ביו"ש!
עד המתקפה הרצחנית שנחתה עלינו מעזה, צה"ל היה מטפל בטרור שביהודה ושומרון בפינצטה, בעיקר מחשש לתגובה עזתית. מרגע שהחלה המלחמה בעזה ניתן לומר ש"בעל הבית השתגע" ביו"ש. מתחילת המלחמה נעצרו כ-3000 מחבלים ועוד מאות חוסלו רק ביו"ש, ועוד היד נטויה. צה"ל הולך לכסח את הטרור ביו"ש בעצימות גבוהה ועל בסיס קבוע.

הטרוריסטים רואים ומבינים מה שקורה בעזה!
הלחימה העצימה של צה"ל בעזה, החריבה חלקים רבים מרצועת הטרור. אנחנו יכולים לזלזל בזה, אבל "אפקט הפחד" יהדהד אצל הטרוריסטים עוד שנים רבות. אני לא מדבר רק על העזתים, גם נסראללה על שלל יכולותיו הטרוריסטיות עדיין לא מתפרע כפי שהוא רוצה ויכול רק משום שהתמונות מעזה מגיעות עד לבונקר בלבנון. עם כל הרעש והצלצולים שלו, בעבר הוא הודה שאחרי ההרס שלבנון ספגה במלחמת לבנון השניה הוא היה שוקל פעמיים אם לפתוח במלחמה, ההרס הקודם הוא רק הפרומו להרס שיפול על לבנון במלחמה הבאה. את זה גם הרברבן הלבנוני יודע היטב.

העולם הנאור מתחיל להבין עם מי יש לנו עסק!
עד המלחמה העזתית, כמעט כל פעולה של ישראל בעזה הייתה מלווה בתרעומת גועלית ואנטישמית מהקהילה הבינלאומית. אחרי התיעודים המבחילים מהנאצים העזתים, יהיה קשה מאוד לקהילה הבינלאומית הנאורה להטיף לנו מוסר על הטיפול בטרור הפלסטיני והעזתי. זה לא אומר שהם יוותרו לנו ולא יציקו על הריגת "חפים מפשע" אך עדיין הצדקנות הטהרנית שלהם תנוח מעט, וזה גם משהו חיובי!

כעת נותרו לנו רק עוד כמה יעדים קטנים: לחסל את ראשי החמאס, להחזיר את החטופים ולעבור ליעד הבא, לא ביגדיל!

מלחמת חרבות ברזל, היום החמישי למלחמה. בתמונה: מראות הרס בקיבוץ בארי לאחר שמחבלי ארגון הטרור חמאס פלשו ליישוב וביצעו טבח חסר אבחנה בתושבי הקיבוץ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button