מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום – סמנכ"ל המפעל מואשם שהעסיק והלין שוהה בלתי חוקי

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד סמנכ"ל מפעל, בן 49 תושב ברור חיל, המואשם שהעסיק והלין תושב שטחים בניגוד לחוק – מפקד מחוז הדרום השית על המפעל תנאים להמשך פעילותו בהם ערבויות של למעלה ממיליון שקלים. שוטרי תחנת שדרות ערכו לפני שבועיים סריקה לאיתור שוהים בלתי חוקיים באזור התעשייה ספירים בשער הנגב, במהלכה איתרו באחד המפעלים תושב יו"ש שמזה חודשים שוהה, עובד ולן במפעל בניגוד לחוק לאחר שהיתר השהייה שלו בוטל ולא חודש בשל מלחמת חרבות ברזל.

מחקירה שנערכה באשר להעסקתו, עלה כי השב"ח הועסק על ידי סמנכ"ל המפעל מזה תקופה ארוכה, תוך ידיעה שאין ברשותו אישור שהייה ועבודה תקף ותוך התעלמות מוחלטת מהחוק, במיוחד בתקופה רגישה זו. עוד אותרו בחקירת המשטרה, תכתובות בין הנאשם לעובדים נוספים באשר לעובדה כי אישור העבודה של השב"ח פג, וכי נערכות ביקורות של המשטרה בנושא.

לאור הממצאים, הגישה חטיבת התביעות המשטרתית בלכיש, כתב אישום נגד הנאשם בגין אישומים של הלנה והעסקה של עובד זר. כמו כן נגד השב"ח הוגש כתב אישום בגין שהייה בלתי חוקית ובקשה למעצרו עד תום ההליכים. לשם המשך פעילותו של המפעל ועל מנת למנוע את סגירתו למשך 30 ימים בשל העבירה, השית מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, על המפעל תנאים בהם ערבויות של למעלה ממיליון שקלים וכן תנאים נוספים שיאפשרו המשך פיקוח ואכיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילומים - תכתובות
צילום: דוברות המשטרה
צילומים - תכתובות
צילום: דוברות המשטרה
שב"חים - שער הנגב -
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button