בריאותמבזקים

ממשיכים להילחם גם בסרטן – כל מה שחשוב לדעת

בצל המלחמה ולקראת יום הסרטן הבין-לאומי, האגודה למלחמה בסרטן מגישה נתונים חדשים ומחקרים מדעיים. באגודה מסבירים כי אימוץ אורח חיים בריא יכול להפחית ב-50% את הסיכון לחלות בסוגי סרטן שונים, ומדגישים כי גילוי מוקדם יכול להציל חיים באופן ממשי באמצעות בדיקות המתבצעות בחינם בקופות החולים במסגרת סל הבריאות ושחשוב לבצען גם בתקופות של אי ודאות ביטחונית.

על פי נתוני הסוכנות הבין-לאומית לחקר הסרטן בארגון הבריאות העולמי בתוך כ-16 שנה מהיום, כלומר בשנת 2040, יאובחנו בעולם כ-28.9 מיליון בני אדם עם מחלת הסרטן. בשנת 2020 מספרם עמד על כ-19.3 מיליון. כלומר מדובר בגידול של כ–50% לערך.

על פי הערכות הסוכנות, אחד מכל חמישה גברים ואחת מכל שש נשים ברחבי העולם יחלו בסרטן במהלך חייהם, ואחד מתוך שמונה גברים ואחת מתוך 11 נשים בעולם ימותו כתוצאה מהמחלה. מעל 40% ממקרי המוות מסרטן בעולם (4.4 מיליון מקרים) נגרמים משימוש בטבק, צריכת אלכוהול והשמנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארגון הבריאות העולמי מזכיר כי האחריות על הפחתת גורמי הסיכון הללו מוטלת לעיתים על הצרכנים, כלומר על הרגלי ההתנהגות של האדם היחיד. אולם אינטרסים מסחריים של חברות הטבק, יצרני האלכוהול ויצרני מזון אולטרה מעובד הקשורים להתפתחות סרטן, משפיעים גם הם על הצריכה. לבריאות הציבור יש תפקיד בהפחתת הנזק הנוצר מאותם אינטרסים מסחריים.

על פי ארגון הסרטן הבין-לאומי מיליוני מקרי מוות מסרטן נגרמים על ידי מוצרים לא בריאים הנמכרים על ידי חברות חסרות לב המתערבות בדיונים על מדיניות ומשתמשות לרעה במדע כדי להשיג סביבה מסחרית רווחית. הארגון אף מוכן לתמוך במאמצי ממשלות להגביל את החשיפה של אנשים לטבק, אלכוהול ולמוצרי מזון מעובדים במיוחד.

יום הסרטן - הבינלאומי
צילום: האגודה למלחמה בסרטן.
יום הסרטן - הבינלאומי
צילום: האגודה למלחמה בסרטן.

Back to top button