מבזקיםצבא וביטחון

צבא ארה"ב מתייחס לאירועים בים האדום

צבא ארצות הברית הוציא היום (חמישי) הודעה באשר לארועים האחרונים בים האדום.

בהודעה נמסר: "ב-1 בפברואר, בערך בשעה 5:00 בבוקר (שעון צנעא), כוחות פיקוד מרכז ארה"ב התערבו והפילו מל"ט אחד מעל מפרץ עדן. לא דווח על נפגעים או נזק".

עוד נמסר, "מאוחר יותר באותו יום, בערך בשעה 10:30 בבוקר (שעון צנעא), כוחות פיקוד מרכז ארה"ב ביצעו תקיפות והשמידו בים האדום כלי נפץ חות'ים ללא צוות (USV) בגיבוי איראני. כוחות ארה"ב זיהו את ה-USV לכיוון נתיב השיט הבינלאומי וקבעו שהוא מהווה איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקני באזור. לאחר מכן כוחות ארה"ב תקפו והשמידו את ה-USV להגנה עצמית וכתוצאה מכך פיצוצים משניים משמעותיים. לא דווח על נפגעים או נזק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההודעה התייחסה גם לאירוע שהתרחש מאוחר יותר באותו היום, " לאחר מכן, בערך בשעה 12:45. (שעון צנעא), שני טילים בליסטיים נגד ספינות שוגרו מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן, ככל הנראה לעבר ה-M/V Koi בים האדום. הטילים פגעו במים מבלי לפגוע בספינה. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק ל-M/V Koi או לספינות הקואליציה באזור. M/V Koi היא ספינת משא בבעלות ברמודה בדגל ליבריה".

לסיום מסרו, " הפעולות של פיקוד מרכז ארה"ב יגנו על חופש הניווט ויהפכו את המים הבינלאומיים לבטוחים ובטוחים יותר עבור כלי שיט וספינות סוחר של הצי האמריקני".

תקיפה - תימן - ארצות הברית - ארה"ב
ארכיון צילום: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב

.

Back to top button