מבזקיםצבא וביטחון

מסמכים מודיעיניים חושפים: חמאס משתמש במסגדים למטרות טרור – צפו

דובר צה"ל בערבית סא"ל חושף היום (שישי) כי מסמכים מודיעיניים שנתפסו על ידי צה"ל במהלך הלחימה בעזה מגלים שחמאס וארגוני הטרור משתמשים במסגדים ברצועת עזה למטרות ביצוע פעולות טרור. מדובר על עדויות נוספות לשימוש מסוכן שנעשה במסגדים ברצועת עזה על ידי ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

לאורך כל המלחמה פעלו ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי מתוך מסגדים ברצועה למטרות טרור ולקידום פעולות צבאיות. בהתבסס על המידע המודיעיני הרב שנאסף במהלך התמרון הקרקעי, לצד פעולות הניטור שביצעו כוחותינו בשטח, עשרות רבות של מסגדים המשמשים את ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי לצורך אחסון אמצעי לחימה, היוו נקודות כניסה למנהרות.ומקומות התכנסות לגורמי טרור.

מאז תחילת התמרון הקרקעי, חשפו כוחות צה"ל עשרות רבות של תשתיות טרור בתוך מסגדים ברחבי הרצועה והמסמכים שנתפסו במהלך פעילות כוחותינו בחאן יונס חושפים את ההשפעה ממנה נהנים חמאס וההנהגה הדתית ברצועת עזה ומודדים את מידת חדירת החמאס לממסד הדתי לצורך העברת מסרים של הסתה, שנאה ועידוד להצטרף לארגוני טרור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמאס מנצל מוסדות אזרחיים ודתיים ברצועת עזה כדי להשפיע על אנשיו להעביר מסרים ולהזדהות עם ערכי התנועה המפארים את הטרור, ההסתה וההקצנה הדתית מבית הספר של האחים המוסלמים. מבלי לדבר על השימוש במסגדים לקידום טרור ואחסנת נשק באופן שמשתמש במתפללים כמגן אנושי, ומהווה דוגמה לשימוש בלתי מקובל והיברידי במוסדות ובמקומות פולחן דתיים למטרות צבאיות.

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי
צילום: דובר צה"ל
טרור - מסגדים - מסמכים - עזה
צילום: דובר צה"ל
טרור - מסגדים - מסמכים - עזה
צילום: דובר צה"ל
טרור - מסגדים - מסמכים - עזה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button