חדשות חוץמבזקים

אחרי התקיפות בעיראק ובסוריה, ארה"ב ובריטניה תקפו גם בתימן

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום) הודיע הלילה (שבת) כי כוחותיו תקפו יותר מ-85 מטרות בעיראק ובסוריה של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים (IRGC) וקבוצות מיליציות הקשורות אליו. על פי הדיווח במהלך התקיפות בוצע שימוש ב- 125 אמצעי לחימה מדויקים. הותקפו מרכזי פיקוד ובקרה, מרכזי מודיעין, רקטות וטילים, מחסני כלי טיס בלתי מאוישים, מתקני שרשרת אספקת לוגיסטיקה ואמצעי לחימה. מקורות בסוריה ובעיראק דיווחו על לפחות 13 הרוגים בתקיפות.

"כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמיות של איראן (IRGC) וקבוצות מיליציות הקשורות אליו ממשיכים להוות איום ישיר על יציבותה של עיראק, האזור ועל ביטחונם של האמריקאים. אנו נמשיך לנקוט בפעולה, לעשות כל מה שצריך כדי להגן על האנשים שלנו, ולהטיל אחריות על אלה שמאיימים על ביטחונם." – אמר גנרל מייקל אריק קורילה, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום).

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בהצהרה לתקשורת: "בהנחייתי, כוחות צבא ארה"ב תקפו מטרות במתקנים בעיראק ובסוריה שבהם משתמשים משמרות המהפכה והמיליציות הקשורות אליהם כדי לתקוף את כוחות ארה"ב. התגובה שלנו התחילה היום. זה יימשך בזמנים ובמקומות שנבחר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, בסביבות השעה 02:40 (שעון ישראל) בוצעה תקיפה אווירית של צבאות ארה"ב ובריטניה על מחנה כחלאן במזרח העיר צעדה שבצפון-מערב תימן.

צילום: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב

Back to top button