מבזקיםפוליטי / מדיני

השר בן גביר בראיון לעיתון אמריקני: "טראמפ היה נותן יד חופשית"

בראיון שהתפרסם היום (ראשון) בעיתון וול סטריט ג'ורנל בארצות הברית עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אומר השר כי הוא חושב שממשל ביידן פוגע במאמץ המלחמתי של ישראל ואמר שהוא מאמין שהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ ייתן לישראל יד חופשית יותר לסילוק חמאס.

בתגובה לדברים, מספר חבר כנסת ושרים מהאופוזיציה והקואליציה תקפו את השר בן גביר בטענה כי הוא פוגע ביחסים בין ישראל לבין בעלת בריתה העיקרית – ארצות הברית. השר בני גנץ כתב בחשבונו בטוויטר: ״מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטיים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו. ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לבט״פ, שבמקום לטפל בסוגיות ביטחון הפנים – גורם נזקים אדירים ליחסי החוץ של ישראל.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד הגיב לדברים בטוויטר: "הראיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג׳ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לביטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו."

חברת הכנסת מירב מיכאלי ממפלגת העבודה כתבה גם היא בטוויטר: "את מה שנתניהו עשה נגד אובמה ונגד ביידן בכסות מנהיגותית, בן גביר עושה בכסות הפרחח. בשני המקרים, זה עוד חלק מההרס שנתניהו הביא ומביא על ישראל מאז שהוא ובן גביר הסיתו נגד רבין ועד היום, שהם מסיתים נגד ביידן."


איתמר בן גביר - הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button