מבזקיםפוליטי / מדיני

הממשלה דחתה הצעת חוק לשוויון הזדמנויות בין גברים לנשים בצה״ל

היום (ראשון) ממשלת ישראל דחתה את הצעת החוק של יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי הקובעת כי על צה״ל לעבור לשוויון מלא בתהליכי המיון, השיבוץ וההכשרה ואופקי הקידום בין גברים לנשים בכל תפקידי צה״ל.

מאז 7 באוקטובר דובר רבות על התרומה והיכולת האדירה שהפגינו לוחמות במקצועות השונים, הרבה מעבר לתפקיד שהוקצה להן וצופה מהן. למרות זאת, ישנן עדיין יחידות ומקצועות שצה"ל חוסם לחלוטין בפני נשים  וממיין את המתגייסות והמתגייסים לפי מינןם ולא על סמך יכולת וכישורים.

שיטת המיון והשיבוץ המעוותת הזאת פוגעת בבטחון ישראל שכן היא מפסידה לצה"ל כח אדם בעל מסוגלות ומוטיבציה גבוהות וגם מפלה לרעה נשים בשירות צה"ל ואחריו. הצעת החוק קריטית בעת זו, בה צה"ל החליט על הקדמת גיוסם של 1300 לוחמים וכן למול כך שהמדינה דוחה שוב ושוב את הדיון בבג"צ בנושא שילוב נשים בתפקידי לחימה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: ״ממשלה של גברים שובינסטים שלא שירתו בצה"ל וממנה רק גברים לתפקידי מפתח, יורקת בפרצופן של הצעירות המשרתות בצה"ל ותורמות לביטחון ישראל ללא תנאים. בגלל לחצים של חרדים וחרד"לים ששולטים בממשלה, צה"ל מפסיד כח אדם איכותי ומשמעותי וביטחון ישראל נפגע.״

״ממשלה שמתעקשת להחזיר את הנשים למטבח לא נותנת לעובדות להפריע לה – על גבורת הלוחמות שבטנק, התציפתניות, בחילוץ והצלה, כיתות הכוננות ובכלל. המאבק שלי ושל נשים אמיצות לשוויון ינצח גם את הממשלה הזאת." סיכמה מיכאלי.

צילום: שריה דיאמנט-מקור ראשון

Back to top button