מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא ארגנטינה נחת בישראל והכריז: נעביר את השגרירות לירושלים – צפו

שר החוץ ישראל כ"ץ קיבל לפני זמן קצר (שלישי) את פניו של נשיא ארגנטינה, חאבייר מיילי, עם נחיתתו בישראל בביקורו המדיני הראשון כנשיא ארגנטינה. שר החוץ כ"ץ הודה לנשיא מיילי, שענד את דיסקית החטופים, על תמיכתו במדינת ישראל ועל בואו לחזק את העם היהודי ומדינת ישראל מול מתקפת מרצחי החמאס.

השר כ״ץ הודה לנשיא על הכרתו בירושלים כבירת ישראל והוסיף כי כעת, עם הגעתו למדינת ישראל, זה הזמן להכריז על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים. בתגובה, הודיע הנשיא מיילי על החלטתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים. יחד עם הנשיא מיילי, נחתו שרת החוץ של ארגנטינה, דיאנה מונדינו, מזכ״לית הנשיאות, קארינה אליזבת' מיילי, ורבו של הנשיא, הרב שמעון אקסל ואחניש.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר לנשיא מיילי: "אתה אדם ערכי שמחויב רק לאמת ולא פלא שבחרת להגיע מיד לישראל לתמוך בנו במאבק הצודק להגנתו של העם היהודי מול מרצחי החמאס. מודה לך על הכרתך בירושלים כבירת ישראל ועל הכרזתך כעת על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים בירת העם היהודי ומדינת ישראל! ברוך הבא לישראל אדוני הנשיא – Viva La Libertad Carajo".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מלשכת ראש הממשלה נמסר: ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל בחום את הגעתו לישראל של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי שהודיע על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים. ראש הממשלה נתניהו שוחח על כך עם הנשיא מיליי לאחר היבחרו והוא מברך על כך שהנשיא קיים את הבטחתו. ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם הנשיא מיליי מחר וידון עימו על המשך הידוק הקשרים בין המדינות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בעקבות הודעת נשיא ארגנטינה על העברת השגרירות לירושלים: "מברך את ידידינו נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי על העברת השגרירות לירושלים. ירושלים היא בריתנו הניצחית".

נשיא - ארגנטינה - חאבייר - מיילי - ישראל - כ"ץ
צילום: סטילס – שלומי אמסלם, משרד החוץ
צילום: משרד החוץ

Back to top button