מבזקיםפוליטי / מדיני

עינוי הגר – 100 אנשים ממתינים לביצוע ברית מילה להשלמת הליך הגיור

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות חבר הכנסת עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו התכנסה היום (רביעי) לישיבת מעקב בנושא קשיים בסיום הליכי הגיור נוכח בירוקרטיה ממשלתית. לפי הנתונים שנמסרו לוועדה, מחודש אפריל 2023 בוצעו שבע בריתות בלבד בבתי החולים. ולפי שעה 100 אנשים ממתינים לבצע ברית מילה כדי לסיים את הליך הגיור שלהם, מתוכם 55 מבני העדה האתיופית. בשל עיכובים בפרסום המכרז לביצוע בריתות בבית החולים הממשלתיים, המתגיירים לא יכולים לסיים את הליך הגיור.

חבר הכנסת עודד פורר, יושב ראש ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות אמר: "ש בעיה עם פרסום המכרז לבריתות בבתי החולים הממשלתיים והוא צפוי להתפרסם רק בעוד חודשיים. מדינת ישראל לא מסוגלת לייצר התקשורת זמנית לביצוע בריתות עד שהמכרז יתפרסם ויאושר. אם מדינת ישראל לא מצליחה להביא פתרונות מיידים לביצוע בריתות למתגיירים צריך להעביר את כל תהליך הגיור לידיים פרטיות. אף משרד ממשלתי לא לוקח אחריות על המחדל הזה ובלי ששר ייקח את הנושא הזה על עצמו משבר המתגיירים לא יסתיים. בלתי מתקבל על הדעת שהממשלה לא מספקת פתרונות למתגיירים עד לסיום המכרז לביצוע בריתות".

יש לציין כי תמחור ביצוע ברית בבית חולים ממשלתי מוערך בעלות של כ- 3,000 שקלים לברית מילה בזמן שביצוע ברית מילה באופן פרטי עומדת על סדר גודל של עשרת אלפים שקלים. בשל פערי המחירים בתי החולים הממשלתיים מסרבים לבצע בריתות בעלות נמוכה. לקראת הדיון הנוכחי התקבל עדכון ממערך הגיור במשרד ראש הממשלה כי התקבל אישור מוועדת המכרזים להתקדם עם הוצאת המכרז החדש לביצוע בריתות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות - עודד פורר
צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

Back to top button