מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה טרומית: תגמול למתנדבי זק"א במהלך מלחמת חרבות ברזל

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי – תגמול למתנדבי זק"א במהלך מלחמת חרבות ברזל, של חברי הכנסת משה פסל, אתי חוה עטייה ויונתן מישרקי. בהצעה תמכו 29 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

בתיקון לחוק מוצע לשלם למתנדבי זק"א שהתנדבו לפעילות בארגון במהלך מלחמת חרבות ברזל תגמול בעד ימי התנדבותם, לפי חוק הביטוח הלאומי. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מלחמת חרבות ברזל פרצה ללא התראה מוקדמת בבוקר 7 באוקטובר 2023, ביום שבת, יום חג שמחת תורה. עם היוודע גודל האסון שפקד את מדינת ישראל ומספר הרב של הנרצחים, מתנדבים רבים של ארגון זק"א הגיע אל יישובי העוטף ואל אזורי האסון ועבדו כתף אל כתף עם כוחות הביטחון ומשרתי מילואים בפינוי השטח מגופות הנרצחים, זיהוי קורבנות ואיסוף חומרים שיסייעו בהבאתם של הנרצחים לקבורה בהקדם".

בנוסף נכתב בדברי ההסבר כי "אין ספק שהמתנדבים לקחו חלק משמעותי ועשו עבודה קשה הן במובן הפיזי והן במובן הנפשי וזאת על מנת לאפשר למשפחות הנרצחים להביאם לקבורה. מתנדבי זק"א לא הגיעו לזמן קצר והם לוקחים חלק משמעותי מאוד בעבודת הקודש למען עם ישראל ועובדים יחד עם צה"ל בצורה שותפת כך שמין הראוי שיזכו לתגמול על עבודתם החשובה והיעילה לצדם של חיילי צה"ל ומשרתי המילואים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
זק"א - חללים
צילום: חן שימל, דוברות זק"א

Back to top button