צרכנות

איתור מוקדם של שריפות במפעלי תעשיה

קרדיט לתמונה Freepik

על מנת להבטיח צמצום או מניעת שריפות, יש לשאוף לזמן התגובה המהיר ביותר. בשל כך, אחד מכללי הברזל בכל הליך ייצור ובכל תעשייה הוא הטמעה של מערכות לאיתור מוקדם של שריפות. כיום, הטכנולוגיה הבולטת ביותר בכל הנוגע לאיתור שריפות היא טכנולוגיית אינפרא-אדום. כל המידע לפניכם.

מהי למעשה טכנולוגיית אינפרא-אדום?

טכנולוגיית אינפרא-אדום היא טכנולוגייה המבוססת על מדידת קרינה אלקטרומגנטית. כל הגופים עם טמפרטורה של מעל "האפס המוחלט" לפי סולם קלווין (-273.15 צלזיוס) פולטים קרינה אלקטרומגנטית פרופורציונלית לטמפרטורה שלה.

קרינת אינפרא-אדום מהווה חלק מאותה קרינה אלקטרומגנטית, ו"ניתן" להשתמש בה לצורך מדידת טמפרטורה ללא מגע. באמצעות עזרים טכנולוגיים כגון טרמומטרים, או מצלמות תרמיות אינפרא-אדום , ניתן למדוד את קרינת האינפרא-אדום הנפלטת מהאובייקט הנמדד ובהתאם לכך למדוד את הטמפרטורה שלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעבר לעובדה שניתן למדוד טמפרטורה ללא מגע, אחד מהיתרונות הגדולים של מדידת טמפרטורה באמצעות טכנולוגיית אינפרא-אדום הוא שניתן באמצעותה לקבל מיפוי של המרחב עם הבדלי הטמפרטורה בין העצמים השונים, דבר המאפשר לזהות באופן כמעט מיידי חריגות אפשריות בטמפרטורה. מדובר ביתרון משמעותי בכל הנוגע לאיתור מוקדם של שריפות תוך כדי הליך תעשייתי.

יתרונות של ניטור טמפרטורה באמצעות טכנולוגיית אינפרא-אדום

לצד היותה שיטה למדידת טמפרטורה ללא מגע וכזו המסייעת לאיתור מוקדם של שריפות, ישנם גם יתרונות אחרים בכל הנוגע לניטור טמפרטורה באמצעות קרינת אינפרא-אדום.

באמצעות הכלים הטכנולוגיים המתקדמים למדידת קרינת אינפרא-אדום ניתן להגיע לרמה גבוהה במיוחד של בקרת איכות בתהליך הייצור של מוצרים רבים, כגון ניטור טמפרטורה בזמן עיבוד שבבי, או אומדן טמפרטורה בעת שיוף של משטחי עץ. כך שבין אם מדובר בבטיחות או באבטחת איכות, הכלים הטכנולוגיים למדידת קרינת אינפרא-אדום משמשים תעשיות רבות ומגוונות.

איתור מוקדם של שריפות באתרי פסולת

בנוסף למפעלים תעשייתיים, השימוש במערכות לאיתור מוקדם של שריפות המבוססות על טכנולוגיית אינפרא-אדום נפוץ במיוחד גם באתרי פסולת ובאתרי מחזור שונים ברחבי העולם.

מיחזור הוא תהליך המתרחש תחת טמפרטורות גבוהות ובחללים סגורים – לכן, על מנת להימנע מהיווצרות של תופעות כמו אש חנוקה, במקומות רבים משתמשים בכלים טכנולוגיים מבוססי קרינת אינפרא-אדום על מנת לנטר ולאתר שריפות פוטנציאליות לפני שהן מתרחשות.

התפתחויות טכנולוגיות בתחום

הטכנולוגיה למדידת טמפרטורה באמצעות קרינת אינפרא-אדום רחוקה מלהגיע למיצוי: כל שנה מתווספים לשוק כלים חדשים ותוכנות מעודכנות אשר משכללים עוד יותר את המערכות לאיתור מוקדם של שריפות במפעלים ובאתרי פסולת.

בין אם מדובר במצלמות תרמיות מתקדמות ורגישות במיוחד, תוכנות מיוחדות לזיהוי אובייקטים בעת הליכים תעשייתיים או התפתחויות אחרות – הטכנולוגיה בתחום לא מפסיקה להתפתח ולהפוך את התעשיות שלנו ליותר בטוחות.

Back to top button