צרכנות

פרופ' חן שפירא עוזרת לרופאים במיון בתהליך האבחון של החולה

פרופ' חן שפירא עוזרת לרופאים במיון בתהליך האבחון של החולה


פרופ' חן שפירא, שותפה מייסדת ב-  Quai.MD, עם פתרון חדשני לאתגרים הרבים איתם מתמודדים הרופאים בחדרי המיון בכל מקום בעולם. חדרי המיון הם  האזורים הרגישים ביותר שעומדים כל הזמן בעומסים כבדים ובהם מתחיל תהליך האבחון של החולה, וההחלטה העיקרית והחשובה – האם לשחרר את החולה הביתה או לאשפז אותו.


מה הם אתגרי חדרי המיון? פרופ' חן שפירא מסבירה


כמעט כל רופא בארץ ובעולם  חווה התמודדות עם עומס לא סביר של מטופלים רבים. חדרי המיון בישראל כמו בכל העולם המערבי, מלאים כמעט עד אפס מקום עם מטופלים רבים שנדרשים לאבחנה תוך זמן קצר, האם נדרש לאשפזם או אפשר לשחררם בבטחה לביתם. הצוות העומד בפני החולים הרבים ניצב בפני אתגרים משמעותיים. ד"ר חן שפירא מציינת כי הרופאים, צעירים וותיקים כאחד וכן מומחים שונים בבתי החולים, מתמודדים עם האתגרים המורכבים של עבודה תחת לחץ רב, ולא פעם נדרשים לקבל החלטות גורליות תוך זמן קצר.
הידע והניסיון של כל רופא ורופא נצבר עם השנים, והוא דורש עדכון כל הזמן. יש שונות רבה בקבלת ההחלטות והדרך האבחונית בין רופאים בבתי חולים שונים, בין רופאים שונים באותו בית חולים, ולעיתים אף בין החלטותיו של אותו רופא בשעות שונות של היממה – כפונקציה של העומס והלחץ בו הוא נמצא.
כדי למזער את השונות בתהליך הבאבחון והטיפול בדגש בתחילה על חדרי המיון,  נדרש פתרון יצירתי וחדשני.לשם כך פותחה המערכת של QUAI.MD, מערכת המבוססת על פרוטוקולים רפואיים בינלאומיים, וכן משלבת בתוכה גם את הפרוטוקולים של בית החולים עצמו.
ע"פ פרופ' חן שפירא, מטרת המערכת היא לסייע לרופאים בדגש על חדרי המיון, להחליט במהירות מה הצעד הבא הנכון ביותר לחולה הספציפי, לשם אבחון בעייתו, וזאת בצורה שקופה לרופא. המערכת של Quai.MD שואבת במהירות מתיק החולה את כל הפרמטרים הרלבנטים, כולל מידע מהעבר, ומסייעת לצוותים הרפואיים במיון  בתהליך האבחון והטיפול בחולים, תוך מתן המלצות לרופא, אשר בוחר בפועל מה הצעד הבא הנדרש לתהליך האבחון במיון.
המערכת פועלת על בסיס ידע רפואי עצום המתעדכן מעת לעת, פרוטוקולים רפואיים וטכנולוגיות למידה של בינה מלאכותית, ומספקת לרופאים תמיכה מקצועית בזמן אמת באבחון פרטני עבור כל חולה.

פרופ' חן שפירא
פרופ' חן שפירא



ד"ר חן שפירא ממקימות הסטארט אפ Quai.MD, ניהלה את המרכז הרפואי כרמל במשך שנים רבות וביצעה תפקידים רפואיים וניהוליים נוספים בקריירה רפואית בת כמעט ארבעה עשורים, את הצורך בתשובות רפואיות מהירות ד"ר שפירא מכירה היטב : "בין תפקידי הרבים במערכת הרפואית בישראל, תפקדתי גם כקרדיולוגית במחלקת טיפול נמרץ של בית החולים כרמל וכאחראית על היחידה הזו במשך מספר שנים, ונתתי מענה ותמיכה לרופאים במיון שטיפלו בחולים עם חשד למחלות לבביות. הרופאים נדרשים להחלטות מהירות כאן ועכשיו, ולא תמיד לרופא הצעיר הניצב בתורנות באמצע הלילה, קל למצוא באופן מהיר את כל המידע הנדרש לו להחלטות מושכלות. כן נצבת לעזרתו מערכת מבוססת מידע ונתמכת בטכנולוגיות ייחודיות של בינה מלאכותית שהיא מוסברת לרופא באופן פשוט. המערכת מסייעת לרופא בהחלטותיו מה הצעד הבא הנכון לעשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button