מבזקיםתנועה ותחבורה

משרד התחבורה: נציג מתווה להבאת עובדים זרים

בעקבות המחסור בעובדים והחשש מפני עיכוב בביצוע פרוייקטי תשתיות קיים מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן-זקן דיון עם מנהלי חברות התשתית של משרד התחבורה והתאחדות הקבלנים בוני הארץ. בן-זקן ציין כי שרת התחבורה מירי רגב הנחתה לפני מספר חודשים לגבש תכנית חירום, שתובא בתוך שבועיים לאישור הממשלה, ואשר תכליתה לספק מענה מיידי למחסור העובדים בענף התשתיות.

בדיון נטלו חלק אבנר פלור – ראש מינהל תשתיות במשרד התחבורה, נעה סגל – סמנכ"לית תיאום תשתיות, אורי גנן – מנהל תחום ממשקים באגף תשתיות, אור ליביס – סמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה, התאחדות הקבלנים בראשות המנכ"ל יגאל סלוביק, ניר ינושבסקי יו"ר אגף בניה חוזית, איציק גורביץ סמנכ"ל אגף כח אדם, כלכלה ומיסוי, סמנכ״ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ צביקה דוד, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין יצחק מויאל, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ ודניאל רוד – סמנכ"ל חטיבת הנדסה ופיתוח.

מנכ״ל משרד התחבורה הציג למשתתפים את היקף החוסרים בעובדי התשתיות על פי אזורים ברחבי ישראל, ולאחר שהציג את עקרונות המתווה שגובש, אמר כי אם לא נפעל מיידית ונביא לישראל עשרות אלפי עובדים בזמן הקרוב תפגע משמעותית השרשרת הביצועית בתשתיות, בכבישים, בגשרים, ברכבות ובפיתוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן זקן ציין כי מבדיקה שקיים עולה באזורים רבים בישראל רמת תפוקת העבודה עומדת על 20% מהנדרש רק בגלל מחסור בכח אדם. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אמר כי על פי החלטת שרת התחבורה מירי רגב, במסגרת מתווה החירום המיידי ישולבו עשרות אלפי עובדים עובדים זרים. "נביא את המתווה לממשלה בתוך שבועיים ונעמוד על אישורו. לא נאפשר עיכובים ואיחורים בהשלמת פרויקטים תשתיתיים ותחבורתיים" אמר.

מתווה להבאת עובדים זרים - משרד התחבורה
צילום: דוברות משרד התחבורה
מתווה להבאת עובדים זרים - משרד התחבורה
צילום: דוברות משרד התחבורה

Back to top button