חדשות הארץמבזקים

פורום הגבורה: "לקיים את צוואתם של הנופלים שציוו לנו את הניצחון"

כחלק ממחאת חיילי המילואים המתקיימת כעת (חמישי) בירושלים הגיעו גם חברי פורום הגבורה של המשפחות השכולות אשר דרשו לקיים את צוואת ילדיהם ולהביא לניצחון. הילדים שלנו הם מגש הכסף ומוטלת עלינו החובה לשמור על המדינה הזאת למענם ולמען הדורות הבאים

משפחות פורום הגבורה, המאגד בתוכו מאות ממשפחות הנופלים שנפלו במלחמה מאז השבעה באוקטובר, לקח הערב (חמישי) חלק במחאת אנשי המילואים במטרה לקרוא להמשך הלחימה. במהלך הנאומים שנשאו קראו אנשי הפורום הם קראו לממשלה לממש את צוואתם של הנופלים שבמותם ציוו את הניצחון. בין הנואמים הייתה גם שירה מש, ביתו בת ה-12 של אוריה הי"ד שנפל ברצועת עזה וסיפרה בדמעות על דמותו של אביה שבחר להיכנס לעזה למרות שהיה יכול להימנע מכך – ונפל.

איציק בונצל מפורום הגבורה, אביו של עמית בונצל הי"ד, פתח את העצרת ואמר: בשעה זאת שאנחנו עומדים בירושלים נלחמים בניינו הגיבורים ברצועת עזה. בשעה זאת שאנחנו עומדים בירושלים, יושבים בקריה בתל אביב ראש הממשלה בנימין נתניהו וקבינט המלחמה ומקבלים החלטות. אני מבקש ממכם להצטרך אלי לקריאה לניצחון מוחץ. חיילנו הגיבורים חייבים לשמוע את הקריאה שלנו בעזה. ראש הממשלה וקבינט המלחמה חייבים לשמוע את הקריאה שלנו לניצחון מוחלט. אויבנו הרבים חייבים לשמוע ולהבין שעם ישראל ינצח וישמיד את כל מי שינסה לפגוע בו. עם ישראל חייב להפסיק לגמגם, עם ישראל חייב הפעם לנצח. לקיים את צוואתם של הנופלים שציוו לנו את הניצחון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שירה מש, שאביה אוריה נפל ברצועת עזה נשאה אף היא דברים בעצרת וסיפרה על נפילתו של אביה. "הכל התחיל בשמחת תורה שאבא שלי התגייס כמו כולם. הוא המשיך לעשות מילואים למרות שכבר היו לו שישה ילדים. כל הזמן הוא היה שואל את המפקד שלו מה אפשר לעשות, בגלל שלא היה לו טנק משלו. בסופו של דבר נהג הטנק של המ"מ היה חולה אז אבא שלי החליף אותו. יומיים לפני שאבא שלי נכנס לעזה המפקד שלו לקח אותו לשיחה ושאל אותו למה הוא כל כך רוצה להיכנס לעזה. אני לא יודעת מה אבא שלי ענה לו, אבל הוא אמר לו משהו בסגנון 'זאת המשימה שלי ואני נכנס'", סיפרה מש על אביה.

פרידה מרציאנו, אימו של איתי אליהו מבא"ח צנחנים, אמרה במהלך נאומה: "במותם, מנעו הילדים שלנו את הכניסה ליד מרדכי, ובכך הצילו רבים רבים אחרים. עומדת אני כאן לפניכם היום כאימו הכואבת, אל הגאה, של איתי, כנציגת המשפחות השכולות מפורום הגבורה ומבקשת בכל לשון של בקשה להמשיך ולקיים את צוואת בניינו הגיבורים שיצאו למלחמה הצודקת הזאת למען המדינה של כולנו. לא נסכים שהמחיר היקר כל כך ששילמנו יהיה לשווא".

"נפגשנו השבוע עם ראש הממשלה נתניהו וביקשנו ממנו לקיים את אשר הבטיח – ניצחון מוחלט. ראש הממשלה השיב, אנחנו בדרך לניצחון המוחלט ולא נעצור. העמדה הזאת מייצגת את הרוב של העם, וגם אם יש כאלה שאומרים שזה לא אפשרי, חשוב לי שתדעו שזה בהישג יד. הילדים הגיבורים שלנו ידעו על מה הם נלחמים ומילאו את חלקם בחוזה, עכשיו חובתנו למענם להשלים את המשימה. אין לנו את הפריבילגיה לא לסיים בניצחון. הילדים שלנו הם מגש הכסף ומוטלת עלינו החובה לשמור על המדינה הזאת למענם ולמען הדורות הבאים. זאת צוואתם ואנחנו מחויבים לקיימה", הוסיפה מרציאנו.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע (שלישי) נפגשו משפחות פורום הגבורה עם ראש הממשלה נתניהו, רעייתו, ראש המל"ל, ומזכיר הממשלה. במהלך הפגישה אמר ראש הממשלה לנציגי הפורום, ״אני ממוקד בדבר אחד מרכזי: ניצחון מוחלט. הניצחון הזה בדרך, התקדמנו ואנחנו מתקדמים כל הזמן. גיבורינו לא נפלו לשווא. אנחנו בדרך לניצחון המוחלט ולא נעצור – העמדה הזו מייצגת את הרוב המכריע של העם. יש כל מיני פרשנים שאומרים שזה לא אפשרי – חשוב לי שתדעו שזה בהישג יד״.

פורום הגבורה בעצרת הניצחון בירושלים
צילום: פורום הגבורה
פורום הגבורה בעצרת הניצחון בירושלים
צילום: פורום הגבורה

Back to top button