מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר: מפלגת המחנה הממלכתי ממשיכה לרדת, בן גביר מתחזק ונתניהו?

מפלגת המחנה הממלכתי בראשות השר בני גנץ ממשיכה לרדת בסקרים. השבוע היא יורדת בשני מנדטים נוספים בנוסף לשני מנדטים שאיבדה בשבוע שעבר וכעת היא עומדת על 36 מנדטים בלבד. מפלגת הליכוד מאבדת גם היא מנדט ויורדת ל-17. כל עולה מסקר שפורסם הבוקר (שישי) במעריב. עם זאת 48% מעדיפים את גנץ כראש ממשלה, כשרבע מהם משתייכים למצביעי הליכוד. לעומת זאת רק 32% הצביעו לנתניהו.

עוד עולה מהסקר כי מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר ממשיכה במגמת ההתחזקות ומטפסת ל-10 מנדטים. הציונות הדתית ויהדות התורה מתחזקות כל אחת במנדט ושאר המפלגות נותרות ללא שינוי מהסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר.

כך הייתה נראית מפת המנדטים אילו היו מתקיימות בחירות חדשות לכנסת: המחנה הממלכתי – 36 מנדטים, הליכוד – 17, יש עתיד – 12, ישראל ביתנו ועוצמה יהודית – כל אחת מהן מקבלת 10 מנדטים, ש"ס – 9, יהדות התורה – 7, חד"ש-תע"ל ורע"מ כל אחת מהן – 5. גם הציונות הדתית מקבלת 5 מנדטים ומר"צ עם ארבעה מנדטים. מפלגות בל"ד והעבודה נותרות מתחת לאחוז החסימה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסקר נערך ב־ 7־8 בפברואר עבור עיתון מעריב על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All. בסקר השתתפו השתתפו 514 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.

בני גנץ בנימין נתניהו
צילום: אלעד מלכה

Back to top button