חדשות הארץמבזקים

מאות חרדים קיצוניים התפרעו והתעמתו עם שוטרים בהפגנה בירושלים

כוחות משטרה ומג"ב של מחוז ירושלים הוזעקו הלילה (שישי) בעקבות הפרת סדר שהחלה ברחוב יחזקאל בירושלים, ובהמשך עברה גם לרחוב זקס ובר לב. במהלכה חסמו מפרי סדר רבים את הציר לתנועת כלי רכב ותחבורה ציבורית, הבעירו אש בפחים, נשכבו על הכביש סמוך לגלגלי כלי הרכב ובכך סיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך. ההפגנה שבה השתתפו מאות סיקריקים החלה בעקבות שמועות על כוונת המשטרה לנתח את גופתו של תושב חריש שאותר אתמול בביתו ללא רוח חיים.

בנוסף חלקם השליכו חפצים לעבר השוטרים, ובאחד המקרים גרמו נזק לאוטובוסים ותקפו שני נהגי אוטובוס באמצעות גז פלפל. כתוצאה מכך נזקקו שני הנהגים לטיפול רפואי ופונו לביה"ח במצב קל. המשטרה פתחה בחקירה במטרה למצות את הדין עם המעורבים.

לאחר שניתנה הוראת פיזור בגין הפרת סדר במקום בניגוד לחוק ללא הועיל, פעלו כוחות המשטרה בכוח ובאמצעים שונים להדיפת ופינוי המתפרעים, להפסקת הפרת הסדר וחסימת צירי התנועה ולחילוץ נהגי האוטובוסים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך פעילות המשטרה להשבת הסדר, הושלכו לעברם של השוטרים ולוחמי מג"ב אבנים, ביצים ובקבוקים שחלקם אף פגעו בכוחות.

בדומה למחאות והפרות הסדר שהיו בימים האחרונים במקומות אלו, גם הלילה המשיכו מפרי הסדר לגדף את השוטרים ולוחמי מג"ב תוך קריאות "נאצים" וכיו"ב.

בתוך כך, נעצרו על ידי כוחות המשטרה ומג"ב שני חשודים בני 21 ו-18 בגין הפרת הסדר שכללה יידוי חפצים והם הועברו לחקירה במשטרה.

משטרת ישראל מדגישה כי היא רואה בחומרה רבה הפרות סדר והתפרעויות אלימות הכוללת פגיעה בשוטרים, באזרחים ובמשתמשי הדרך. "אנו נפעל ובכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו מכוח החוק נגד אותם פורעי חוק קיצוניים אלימים הפוגעים בשלום הציבור ובטחונו." אמרו במשטרה.

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית של זק"א אמר כי "בסיוע נציגי המחלקה המשפטית של זק"א והרב אשר לנדא שליט"א רב המכון לרפואה משפטית גופתו של המנוח נדב נתן ז"ל משוחררת לקבורה. הלוויתו תצא בשעה 12 מבית הוריו שד' ירושלים 65 קרית מלאכי לבית החיים בקרית מלאכי."

מהמשטרה נמסר לפני זמן קצר כי "לאחר בדיקת מכלול הנתונים בעניין נתיחת הגופה של תושב חריש שמצא את מותו בנסיבות טראגיות, הגופה שוחררה לקבורה בתיאום מול המשפחה."

מחאה בירושלים - חרדים
צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
מחאה בירושלים - חרדים
צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
מחאה בירושלים - חרדים
צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
צילום: יהוידע בן ציון
צילום: יהוידע בן ציון
צילום: יהוידע בן ציון
צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

Back to top button