לבנוןמבזקים

לפחות שני הרוגים בתקיפה ממוקדת לעבר רכב באזור צידון בדרום לבנון

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה דיווחה היום (שבת) כי לפני זמן קצר כטב"ם ישראלי תקף מכונית בעיירה ג'דרה, צפונית לצידון, שנמצאת כ-55 קילומטרים מהגבול עם ישראל. אופנוע שחלף במקום בסמוך לרכב נפגע הוא בתקיפה.

עדי ראייה סיפרו על מספר הרוגים ופצועים בעוד ש "סקיי ניוז" בערבית ציטטה מקור ביטחוני שאמר כי בתקיפה נהרגו שני בני אדם ועוד כמה נפצעו.

כמו כן דווח ברשתות החברתיות כי שעתיים לפני התקיפה שני מל"טים ישראליים ביצעו באזור מעל ג'דרה טיסות אינטנסיביות. בנוסף נמסר כי נורו שני טילים לעבר המטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באחד הדיווחים צוין כי אחד ההרוגים ברכב הוא בכיר חיזבאללה חליל פארס מהעיירה עיתרון, בדרום לבנון.

עיתונאים בלבנון מציינים כי מדובר בהתפתחות מסוכנת, שכן זו תקיפה ישראלית חריגה של עשרות קילומטרים בעומק שטח לבנון לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ביולי 2006. נזכיר כי בחודש שעבר (ב-2 בינואר) חוסל בסיכול ממוקד ברובע הדאחייה בביירות סאלח אל-עארורי, בתקיפה שיוחסה לישראל. יחד איתו נהרגו עוד שישה פעילי חמאס.

מקורות לבנוניים אמרו כי היעד לתקיפה היה פעיל חמאס בלבנון באסל סאלח שאחראי על גיוס פעילים לארגון הטרור, בין היתר גם באזור יו"ש. הוא נפצע בתקיפה ומצבו לא ברור.

מאז תחילת ההסלמה בגבול הצפון נהרגו בלבנון 227 בני אדם, בהם 166 לוחמי חיזבאללה ו-27 אזרחים. בישראל דיווח צה"ל על מותם של תשעה חיילים ושישה אזרחים.

Back to top button