מבזקיםצבא וביטחון

התיעוד המטריד: הטיל האיראני – העתק מושלם של "ספייק" הישראלי

בסרטון שפרסם אתמול (שישי) ארגון הטרור חיזבאללה נחשף כי ברשותו טיל נ"ט איראני חדש בשם "אלמאז", שלפי ניתוח מומחים הוא העתק מושלם כמעט של הטיל הישראלי המתקדם "ספייק" שיוצר על ידי חברת רפאל.

בסרטון, נראה הטיל פוגע בטנק מרכבה סימן 4 של צה"ל בעת ששהה בחניון רכב סמוך לגבול לבנון. למרות הפגיעה, הטנק לא ניזוק באופן משמעותי ולא היו נפגעים בנפש באירוע. זו הפעם השלישית בה חיזבאללה עושה שימוש מבצעי בטיל מסוג זה נגד ישראל.

הטיל "אלמאז" הוצג לראשונה על ידי משמרות המהפכה האיראניים בשנת 2021. על פי הדיווחים של האיראנים, מדובר בטיל בעל טווח של 8 ק"מ, המצויד במערכות הנחיה מתקדמות. כמו כן, לטיל ראש כפול המאפשר חדירת שריון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מומחי נשק סבורים כי הטיל המקורי הגיע לידי האיראנים וחיזבאללה לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006. מאז עבר הטיל תהליך הנדסה לאחור ושוכפל על ידי מהנדסים איראניים, עד להפיכתו לטיל "אלמאז" הזהה כמעט לחלוטין למקור הישראלי, לפי התיעוד שפורסם.

הדמיון הרב בין שני הטילים – בצורה, בכנפונים, בראש הקרב ובמערכות ההנחיה והשיגור – מהווה עדות מוצקה להנדסה לאחור שביצעו האיראנים על מנת לשכפל את הטכנולוגיה הישראלית.

השימוש של חיזבאללה בטיל מתקדם זה מהווה אזהרה בפני ישראל מפני העברת טכנולוגיות צבאיות מסווגות לידי האויב. על צה"ל ומערכת הביטחון לנקוט באמצעי זהירות קפדניים על מנת למנוע הגעת טילים ותחמושת חכמה נוספת שפותחה בישראל לידי איראן וארגוני טרור.

צילום: ערוץ המדיה של חיזבאללה בטלגרם

Back to top button