מבזקיםמשפטי/פלילי

7 חודשי מעצר בלבד למחבל שהשתתף בלינץ׳ במהלך ׳שומר החומות׳

המחוזי בחיפה הטיל עונש של 7 חודשי מאסר, על מחבל שהשתתף בנסיון לינץ׳ במשפחה שנכנסה לכפר ערבי במהלך ׳שומר החומות׳, לאחר שהפרקליטות דרשה עונש של 8 שנים. המחבל היה חלק מהמון ערבי שבמשך דקות ארוכות רגם בסלעים את רכב המשפחה, בשעה שההורים מגנים בגופם על ילדיהם וחוטפים את הסלעים בפנים.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ארז פורת גזר שבעה חודשי מאסר בלבד על מחבל קטין אשר השתתף בלינץ' במשפחה יהודית אשר נקלעה בטעות לכפר זלפה בוואדי ערב במהלך מבצע שומר החומות. גזר הדין ניתן למרות הרשעתו של המחבל בעבירות חמורות – מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב ממניע של גזענות ולאחר שהפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור 8 שנות מאסר על המחבל. על מחבל אחר שהשתתף בלינץ' גזר פורת 18 חודשי מאסר בלבד. בתחילת השבוע הבא יתקיים דיון בבית המשפט העליון בערעור שהגישה הפרקליטות על קולת עונשו של המחבל.

כתב האישום שהוגש כנגד המחבל מתאר כיצד רדף עם עשרות פורעים נוספים אחרי רכבה של המשפחה תוך שהוא וחבריו מיידים עליהם אבנים ומכל הבא ליד. אחד הפורעים ניגח עם רכבו את רכב המשפחה וגרם להרס הפגוש האחורי. הפורעים הצליחו לחסום את רכב המשפחה, עלו על גגו, ניפצו את שמשותיו וניסו להוציא את בני המשפחה מהרכב.אם המשפחה גוננה בגופה על ילדיה תוך שהיא סופגת מכות, ואבנים כולל סלע ענק שנזרק על פניה מטווח אפס ופגע בה. רק לאחר זמן רב נחלצו בני המשפחה מהלינץ' והועברו לטיפול רפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה תקף את גזר הדין ואמר: "דגל שחור מתנוסס על פסיקת השופט פורת. המחבל היה שותף ללינץ' מהקשים שהיו בימי שומר החומות תוך ניסיון לרטש תינוקת באמצעות סלעים. פגיעת הסלעים בפניה של האמא שהגנה בגופה על ילדיה לא יכולה להסתיים בענישה כל כך מקלה, אזרחי ישראל זכאים להגנה על חייהם.

״לא יתכן שמחבלים ישוחררו לחופשי על ידי שופטים בבית משפט ישראלי. מדובר בשפל גדול, אנו דורשים תיקון. ביום שני יתקיים בבית המשפט העליון ערעור על פסק דין של מחבל נוסף מהלינץ' הקשה שקיבל מידי השופט פורת 18 חודשי מאסר בלבד. אנחנו נגיע לערעור, אני קורא לאזרחי ישראל לא להישאר אדישים לעוול שנעשה כאן". אמרה לסיום.

צילום: freepik

Back to top button