מאמריםמבזקים

מאמר דעה: מלבד ההתרגשות והשמחה – תוצאות חילוץ החטופים מעזה!

החילוץ ההרואי של היחידות המובחרות ברפיח והשבת החטופים –  פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, חימם את הלב של כל יהודי וישראלי באשר הוא. זהו רגע שכולנו ציפינו לו במשך חודשים רבים, אך מלבד הערך העליון של "פדיון שבויים", ישנם כמה הישגים חשובים בהצלחתו של המבצע המורכב שעבד לפי הספר.

פעילות קרקעית - לוחמי חיר - לוחמי צהל - לוחמים - רצועת עזה
צילום: דובר צה"ל

– מראים את היכולות המודיעיניות לחמאס:
חילוץ מוצלח של חטופים מלבו של אזור הומה אדם, כשנשק מכוון לעברם של השבויים בכל זמן נתון, אינו יכול להתבצע ללא מודיעין איכותי ומדויק. בעצם החילוץ – מדינת ישראל מראה לחמאס שהיכולות המודעיניות שלה שכשלו עד ה-7.10 השתקמו במהירות שיא וכעת כוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברחבי עזה, למרות כל האיומים של חמאס לרצוח את השבויים ברגע שיבואו לחלץ אותם.

– נוסכים בנו אמונה ותקוה להגיע לעוד חטופים בחיים:
זה לא סוד צבאי, שתסכולים רבים פקדו את הדרג המדיני והצבאי בחודשים האחרונים בעקבות חוסר ההצלחה לשים יד על חטופים חיים. ברגעים של ייאוש, חלקם אף הניחו שהסיכוים להגיע לחטופים חיים אפסי. החילוץ ההרואי הלילה הפיג את כל התסכולים ונתן מעט אוויר והבנה שלא אבדה תקוותנו למצוא עוד חטופים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– חילוץ חטופים בחיים מערער את היציבות והביטחון של חמאס:
ראשי חמאס מבינים היטב שהחטופים הם תעודת ביטוח החיים שלהם, לכן הם שומרים עליהם מכל משמר. הם עושים ויעשו הכל ששום מידע על מיקומם לא יזלוג ויצא לחוץ ומציבים שמירה כפולה על כל חטוף. עד עכשיו, במשך כמה חודשים הם די הצליחו במשימתם. כעת, כשצה"ל חדר למקומות שלהם הרגישים ביותר, הפחד וחוסר הביטחון ישחק אצלם תפקיד מרכזי. גם הם מבינים שמכאן ועד למקום המסתור של ראשי החמאס, הדרך יכולה להיות קצרה ביותר.

– כשמצליחים להוציא חטופים בחיים, מחיר העסקה יורד:
עד עכשיו, חמאס היה משוכנע שאין לישראל שום אפשרות לשחרר את החטופים מלבד עסקאות "כבדות" שישחקו לטובתם. הם ניצלו את העניין היטב והציבו תנאים בלתי אפשריים מבחינת ישראל. כעת, גם חמאס מבינים שכללי המשחק השתנו. חילוץ החטופים נותן לישראל מכפיל כוח במשחק האכזרי של עסקאות חטופים ושבויים.
 
אחרי מבצע החילוץ המוצלח, כל אבותיהם של ההצלחה יצאו לתקשורת כדי לגזור את הקופון שהמתינו לו במשך חודשים רבים. החל מראש הממשלה וכלה במפקדי הימ"מ והשב"כ ועוד שלל נספחים מזדמנים.

במחשבה ראשונה, ניתן להבין את השמחה שפרצה גבולות רבים. בכללי, זה די נדיר לשמוע ראיון של מפקד שב"כ תוך כדי מלחמה, אך כגודל הציפיה כך גודל השמחה. אך אם נעמיק מעט, ניתן לומר בזהירות ששלל הראיונות היהירים יכול להתהפך על החטופים שעדיין נשארו בעזה.

אנחנו לא צריכים להתאמץ כדי להבין מה חמאס עלול לעולל לחטופים שעדיין בידיו, ולו כאקט של נקמה ורצון להוריד את המורל והזחיחות הישראלית.

לסיכום נאמר זאת כך: עם כל הכבוד לחילוץ הנדיר והמוצלח, ויש הרבה כבוד ויתרונות, קצת צניעות לא תזיק לנו, ובוודאי שלא לחטופים שעדיין נותרו בעזה.

בהצלחה בחילוץ הבא!

כותב המאמר הוא ישראל אלדד – מוזמנים להגיב גם בפרטי: 0549967805

Back to top button