חדשות הארץמבזקים

קטין הותקף בפינוי מאחז, נעצר בחשד לתקיפת שוטר וזוכה באמצעות התיעוד הזה

לפני כשנה וחצי הותקף קטין על ידי קצין מג"ב באגרוף בעת פינוי נקודת ההתיישבות שהוקמה ביחי"ש ציון. הקטין נעצר בשל טענות שוטרי מג"ב כי תקף שוטרת, והוגש כנגדו כתב אישום לבית המשפט השלום לנוער. לפני כשבועיים הודיעה המשטרה לקטין על חזרתה מהאישום כנגדו, ימים בודדים לפני מועד ההוכחות, מה שהביא לזיכוי הנאשם, כפי הנראה בשל כך שהמאשימה הצליחה לאתר לכאורה בדרך לא מקובלת, סרטונים מהאירוע מהם עולה כי הצעיר לא עשה ולא דבר, וכי הוא זה שהותקף ונחבל בפניו מאלימות משטרתית. את הקטין מייצג עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו.

עו"ד פולסקי מסר : "כבר בדיון הראשון לאחר הגשת כתב האישום התייצבנו בבית המשפט ומסרנו כי אנו כופרים באישום, וכי פנינו לניהול הוכחות בתיק הזה, וחרף עדויות השוטרים אנו משוכנעים כי הנאשם יזוכה. במשך כל זמן ניהול ההליך נתנו למשטרה להבין שאין כל מקום לניהול הליך פלילי כנגד הקטין שהינו חף מפשע, וכי יחידת התביעות של משטרת ישראל הולכה שולל ע"י שוטרים שמסרו הודעות שקריות לאחר האירוע וכי אנו ממתינים למועד בו יתייצבו השוטרים בבית המשפט ונוכל לחקור אותם ולהוציא את האמת לאור".

לדברי עו"ד פולסקי: "באופן לא כ"כ מפתיע, ימים בודדים, לפני מועד דיון ההוכחות הודיעה לי ב"כ המאשימה, כי לאחר בדיקה נוספת של התיק, היא חוזרת מאישום. חסכו לנו אפילו את הצורך להתייצב בבית המשפט, ולהוכיח לשופט את שקרי השוטרים. שלוחת התביעות הבינה לאחר איתור סרטים מהאירוע, כי מדובר בכתב אישום שאינו משקף את שאירוע בשטח, וכי כתב האישום התבסס על עדי שקר שתיאמו ביניהם גרסאות כל זאת במטרה לטייח את האלימות שהופעלה על ידי השוטרים אלא שהשוטרים לא ידעו כי האירוע היה מתועד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף עו"ד פולסקי: "כל תובע סביר שהיה עובר באופן מסודר, על כלל חומרי החקירה בתיק יכול היה להיווכח כי השוטרים שיקרו והדבר אף עולה ממצלמות הגוף של השוטרים. אמנם עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, ותודה לאל שהקטין זוכה אפילו ללא צורך בקיום דיון הוכחות, אולם עדיין מטרידה מאד המחשבה מה היה עלול לקרות אם חבריו של הקטין לא היו מתעדים את האירוע ובית המשפט היה נאלץ להסתמך רק על עדויות השוטרים, וניתן להניח כי ככל הנראה בית המשפט היה מרשיע צעיר חף מפשע ביצועה של עבירה פלילית, רק על סמך תיאום גרסאות ושיבוש חקירה של שוטרים".

נזכיר, כי בחודש יולי 2022 נערך מבצע התיישבות נרחב ביהודה ושומרון של תנועת נחלה בו עלו אלפי מתיישבים למספר נקודות התיישבות חדשות. הקטין, אז כבן 15 הגיע להקמת המאחז יחי"ש ציון בסמוך לישוב פסגות בבנימין. שוטרי מג"ב שנכחו במקום הורו למתיישבים להתפנות והחלו לדחוק אותם מהגבעה בו שהו אל הכביש. לפתע וללא כל סיבה תקף שוטר מג"ב את הקטין במכת אגרוף לפניו ועצר אותו בברוטאליות, כתוצאה מהאגרוף נחבל הקטין בפניו.

קטין - זוכה - חוננו
צילום: חוננו
צילום: צילום: חוננו

Back to top button