מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש המטה למלחמה בפשיעה הערבית: הפשיעה במגזר – איום אסטרטגי על ישראל

הוועדה לביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת מיקי לוי קיימה היום (שלישי) דיון על הקיצוץ בתקציב המלחמה בפשיעה בחברה הערבית ברקע דו"ח המבקר על התמודדות משטרת ישראל עם הפשיעה במגזר.

במהלך הדיון אמר ראש המטה למלחמה בפשיעה הערבית במשרד ראש הממשלה, רואי כחלון: "המצב בחברה הערבית הוא אובדן משילות של מדינת ישראל ובעיקר בדרום בחברה הבדואית. ארגוני הפשיעה השתלטו והפכו להיות הגורמים המשפטיים בחברה והפכו להיות השלטון המשפטי וידוע לכל אחד מה יקרה אם יביאו את הסכסוך למשפט המדינתי. הם גורמי האכיפה לטיפול בפסק הבוררות, הם מנהלים פרוטקשן וגביית חסות – המצב גרוע".

כחלון הוסיף ואמר: "עם תחילת השיח התקציבי, הוצאתי מכתב שהביע התנגדות והקיצוץ במשטרת ישראל בוטל ולא יבוטלו התקנים. ראש הממשלה קיבל את עמדתנו ונתן הנחייה להקטין את הקיצוץ. במכתב שהפנתי לראש הממשלה כתבתי שהפשיעה בחברה הערבית הופכת לאיום אסטרטגי משמעותי על מדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי אמר בדיון: "בדיונים קודמים שמענו מהמפכ"ל שמצהיר כי הוא רואה את המלחמה בפשיעה הגואה במגזר כיעד מספר אחד. ועכשיו כולנו עודכנו שזה בקיצוץ – איך הדברים האלו עולים בקנה אחד. אם לא ילחצו על דוושת הגז בשעייה של הממשלה בתחום ניפגש שוב בעוד כמה חודשים אבל עם תוצאות רעות". חבר הכנסת אחמד טיבי אמר: "תלמידים בתיכון מגיעים עם נשק. איך יודעים לפוצץ משאית נשק בסודן ולא לעצור סקודה שחורה שמעבירה אמצעי לחימה לא חוקיים מיישוב ליישוב?".

הפשיעה במגזר הערבי: 14 תושבי ואדי ערה נעצרו בחשד לסחר בכלי נשק
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button