חדשות הארץמבזקים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: דובר צה"ל חוצה כל קו אדום ביחסו למתיישבים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן טען היום (שלישי) כי דוברת אוגדת איו"ש שלחה לכתבים הודעה מכלילה כנגד המתיישבים בנוסח ארגוני השמאל הקיצוני ובקשה מהם להסתיר כי מקור ההודעה הוא דובר צה"ל. דגן אמר: "אני דורש בדק בית. דובר צה"ל נותן בשנתיים האחרונות את החיזוק הגדול ביותר לקמפיין הנבזי של אלימות המתנחלים, הנסיון להכליל בעילום שם הוא תככנות. אני קורא לשר הבטחון להורות על בדיקה דחופה בדובר צה"ל".

לדברי דגן העיתונאי בועז גולן מערוץ 14 היה זה שחשף את נוסח ההודעה שהוצתיאה דוברת אוגדת איו"ש ובה נכתב כי: "עשרות מתיישבים ירדו לכפרים הפלסטינים בכדי לידות אבנים" זאת בנוסח מכליל ועדו בטרם הובררו נסיבות הארוע. לדבריו בכדי להסתיר את העובדה שההודעה יצאה מדובר צה"ל, השתמשה דוברת אוגדת איו"ש בהנחיה לכתבים להעלות את מקור הפרטים לידיעה בשם הכתב ומבלי לחשוף כי ההודעה יצאה מדובר צה"ל.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אשר הביע זעזוע גדול מהדברים אמר עוד: "מדובר בהודעה מחוצפת מכלילה ולא לגיטימית. בשעה זו תושבי יו"ש עסוקים בניחום אבלים, בביקור פצועים ומחכים ליקיריהם הרבים הנלחמים בעזה. בזמן שכל אוכלוסיית יו"ש מהווה 6% מכלל אזרחי ישראל, אולם למעלה מ 20% מההרוגים הלוחמים הם מיו"ש, פי שלוש ומעלה מיחסם באוכלוסייה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי דגן: "מדובר בבושה וחרפה. מכיוון שדובר צה"ל ידע שההודעה הזו היא לא לגיטימית, הוא עשה דבר שהוא לא מקובל וביקש מכתבים להסתיר את העובדה שכותב ההודעה הוא דובר צה"ל. יש בכך תככנות ונסיון לפגוע בציבור המתיישבים במחשכים חציית כל קו אדום של דובר צה"ל ההתנהלות שלו במחשכים בנושא זה היא חמורה ביותר, ופוגעת באמון הציבור בצה"ל שכל כך חשוב בימים אלו, משום שזה עלול להראות כמעשה פוליטי".

עוד הוסיף דגן: "דובר צה"ל נותן בשנתיים האחרונות את החיזוק הגדול ביותר לקמפיין הנבזי של 'אלימות המתנחלים', קמפיין שבא לצבוע את ההתיישבות בצבעים של דה לגיטימציה. האבסורד הגדול הוא שהקמפיין הזה קודם כל צובע את צה"ל בצבעים של דה לגיטימציה והוא הפך לבעיה מדינית גם עבור צה"ל".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן
צילום: מועצה האזורית שומרון

Back to top button