חדשות הארץמבזקים

המתיישבים עליהם ממשל ביידן הטיל סנקציות יוצאים למאבק משפטי

ארגון חוננו הודיע היום (רביעי) כי הוא יוצא למאבק למען המתיישבים עליהם הוטלו סנקציות בימים האחרונים על ידי הבריטים וממשל ביידן בארצות הברית ושכר לשם כך את שירותיו של משרד עורכי הדין ד"ר י. וינרוט ושות'.

עו"ד מאיר אברהם ממשרדו של וינרוט פנה במכתב למפקח על הבנקים בדרישה כי יורה לבנקים להסיר את ההגבלות שהטילו על חשבונות הבנק של המתיישבים: "פנייתנו למפקח, היא פעולה ראשונה במסגרת ההליכים המשפטיים שבדעתנו לנקוט, ככל שלא תתוקן הפגיעה הקרדינלית עליה הצבענו"

עורכי הדין מציינים במכתבם כי במקרה דומה בו נדרשו הבנקים לצעדים כלפי לקוחות בעקבות המלחמה באוקראינה הוציא המפקח דאז, יאיר אבידן מכתב לבנקים בו ביקש לאזן בין הדרישה לחסימת חשבונות הבנק לבין זכויותיהם של הלקוחות, דבר שלא נעשה כלל כלפי המתיישבים: "בעקבות פתיחת המלחמה מול אוקראינה הוטלו סנקציות על ממשלת רוסיה. כתוצאה מאותן סנקציות נחסמה בפני לקוחות הבנקים, עולים חדשים, האפשרות לקבל כספים בחשבונותיהם, מחשבונות בנקים רוסיים. על רקע זה, מצא לנכון המפקח דאז, מר יאיר אבידן, לשגר לבנקים מכתב הבהרה בו דרש מהם לאזן בין שני אלה: "ניהול הסיכונים לנוכח החשיפה המשמעותית להפרה או עקיפה של משטרי הסנקציות הבינלאומיות ומאידך גיסא חובת מתן שירות ללקוחות". במכתב נוסף, הבהיר המפקח לבנקים שעליהם לפעול "ברגישות גבוהה", כלשונו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שמואל (זנגי) מידד - מנכ"ל - ארגון חוננו -
צילום: ארגון חוננו

Back to top button