מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל לראשי רשויות בצפון: בזכותכם צה"ל יכול לפעול לשינוי המצב

בהמשך להסלמה הביטחונית בצפון. הרמטכ״ל, רב אלוף הרצי הלוי, נפגש היום (רביעי) עם ראשי הרשויות בצפון. הרמטכ״ל אמר לראשי הרשויות: "בזכותכם צה״ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הבטחוני בצפון. יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול – זו לא הנקודה להפסיק בה. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד".

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי הוסיף ואמר: "אני פוגש אתכם אחרי שסיירתי בשטח וקיימתי עם המפקדים הערכת מצב בה אישרתי יעדים לתקיפה בתגובה לאירועי הבוקר בצפון. אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות המקומית ורואים בה חשיבות רבה. בזכותכם, בזכות החוסן והעוצמה של התושבים שמשלמים מחיר אישי מורכב, צה״ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הבטחוני בצפון".

עוד אמר הרמטכ"ל: "אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ורשויות הצפון יחזרו לשגשג. יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול – זו לא הנקודה להפסיק בה. אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר. המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים ועם כל היכולות. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על אף הדברים שאמר הרמטכ"ל לראשי הרשויות, רבים מהם לא הסתירו את חוסר שביעות רצונם מהתנהלות המערכה בצפון, כך גם תושבים רבים ביישובי קו העימות. ראש רשות בצפון אמר לאחר השיחה עם הרמטכ"ל: "באים ומספרים לנו סיפורים. אם הצבא לא יכול להשיב לנו את הביטחון שיגידו לנו. לא ייתכן שנסראללה מנהל את העניינים ואנחנו מסתפקים בתגובה בלבד. הגיע העת להכריע. התושבים איבדו את האמון בצבא לאחר השביעי באוקטובר ולצערנו לא נעשים מאמצים להשיב את האמון בצבא לתושבים".

רמטכ"ל - פגישה - ראשי - רשויות - צפון
צילום: דובר צה"ל
רמטכ"ל - פגישה - ראשי - רשויות - צפון
צילום: דובר צה"ל

Back to top button