חדשות הארץמבזקים

עברה בטרומית: הצעת חוק לקבורה ממלכתית לחללי לוחמי האש

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק של חבר הכנסת צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית לקבורה ממלכתית ללוחמי האש שנפלו בעת מילוי תפקידם המבצעי.

חוק בתי קברות צבאיים, קובע את הזכאות לקבורה של אנשי כוחות הביטחון, שוטר חייל או עובד שירות הביטחון שנפלו בעת ועקב מילוי תפקידם זוכים לקבורה בבית קברות צבאי. החוק הקיים אינו כולל בתוכו את לוחמי האש ויוצר מציאות עגומה ומקפחת בה עובדי הרשות לכבאות והצלה מסכנים חייהם בהצלת חיי אדם, רכוש וערכי סביבה במידה שווה אך אינם זכאים לתנאים שווים ביחס לגופי החירום הנוספים.

הצעת החוק שעברה היום בטרומית באה לתקן עוול של שנים מתוך רצון לדאוג לכבוד אחרון ללוחמי האש שנלחמים כתף אל כתף עם עמיתיהם בגופי הביטחון האחרים. יוזם החוק חבר הכנסת צביקה פוגל אמר: ״ללוחמי האש הפועלים להצלת חיים ומסכנים את חייהם, מגיע הזכות לכבוד אחרון״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: ״חוק הכבאים שאושר היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת, הוא חוק חיוני, שמתקן עוול היסטורי. לוחמי האש מחרפים נפשם בהגנה על אזרחי ישראל ואנו מחוייבים להעניק להם את הכבוד הראוי. מודה ליו"ר הועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, על הובלת החוק החשוב הזה וקורא לכל חברי הכנסת לתמוך בחוק, להעביר אותו בהקדם בקריאה שניה ושלישית ולהעניק ללוחמי האש את הכבוד לו הם ראויים״.

בתום ההצבעה בכנסת הודה נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי ליוזם החוק חבר הכנסת צביקה פוגל ולשר לביטחון לאומי חבר הכנסת איתמר בן גביר המובילים לדבריו "תיקון היסטורי נדרש ומתחייב במעמדם של לוחמי האש הפועלים ללא חת, תוך סיכון עצמי לביצור החוסן הלאומי וביטחון הפנים של אזרחי ישראל."

Back to top button