מבזקיםפוליטי / מדיני

בקונגרס האמריקני: דיון בנושא פשעי חמאס כלפי נשים בשביעי לאוקטובר

בוושינגטון נערך היום (רביעי) בקונגרס האמריקאי כינוס מיוחד שדן באלימות מינית נגד נשים ישראליות כחלק מטבח ה-7 באוקטובר. מטרת הכינוס הייתה לעורר מודעות לאלימות המינית והמגדרית שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר ומאז נגד נשים ישראליות הזוכה להתעלמות מצד ארגוני נשים בינ"ל. את הכינוס, הובילה חברת הקונגרס האמריקאי דבי וסרמן-שולץ, מחוקקת דמוקרטית מפלורידה, המכהנת כחברת קונגרס מאז 2004. וסרמן-שולץ הינה בעלת זיקה עמוקה למורשת היהודית ותומכת בולטת בישראל. היא חברה בוועדת ההקצבות ובכוח המשימה הביפרטיזני למאבק באנטישמיות. לאחר ה 7.10 ביקרה בישראל כחלק ממשלחת ביפרטיזנית ונפגשה עם הנהגת המדינה. חברת הקונגרס מהווה קול משמעותי מעל בימת בית הנבחרים ופועלת רבות למען ישראל ולשחרור כל החטופים.

בחלקו הסגור של הדיון, נשמעו עדויות לאלימות מינית שהפעיל חמאס מפיהן של שוטרות מצוות החקירה שהגיע מישראל להעיד בפני גורמים אמריקאים, וכמו כן על ידי ד"ר רננה איתן מנהלת המערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי איכילוב שטיפלה בקורבנות. לאחר מכן התקיים פאנל רחב בהשתתפות: שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג ורעייתו שירין, "הג'נטלמן השני" דאג אמהוף, השליחה המיוחדת של הממשל האמריקני לניטור ולמלחמה באנטישמיות דברה ליפשטדט, ד"ר רננה איתן, חברת הקונגרס לויס פרנקל וחברת הקונגרס קתי מנינג, נועה תשבי ועוד.

מיכאל הרצוג שגריר ישראל בארה"ב אמר: "היום אנחנו מאירים זרקור על הזוועות שביצע חמאס בנשים ישראליות מאז ה7 באוקטובר ועד היום. העדויות שאנו שומעים ורואים קשות מנשוא אך זוהי חובתנו להמשיך לחשוף את הפשעים הנוראים של חמאס ולא לשתוק אל מולם. כאשר רבים מתעקשים שלא להאמין לנשים ישראליות, אנו לא נשתוק ונחשוף את הצביעות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הקונגרס דבי וסרמן שולץ הוסיפה: "זה בלתי מתקבל על הדעת שספקנות עדיין מלווה את הניצולים, ובלתי מתקבל על הדעת ששנאה והטיה דוחפים אנשים 'להאמין רק לחלק מהנשים'. איננו יכולים להטיל ספק. אנחנו לא יכולים לתת לאידיאולוגיה הזו לתת רשות לאונס בכוונה תחילה ואנחנו לא יכולים לאפשר זאת לאלה שיתעלמו מאלימות מינית במיוחד נגד נשים יהודיות. היום עזרנו להפיג את השקט הזה והתעמתנו עם השנאה הסובבת אותנו."

הג'נטלמן השני דאג המהוף אמר: "על כולנו לעמוד יחד כנגד שנאה, ברבריות, וטרור. מה שקרה בישראל ב7 לאוקטובר הוא התגלמות הרוע, האלימות והברבריות. אי אפשר להתעלם מהפשעים האלימים והמיניים שהופעלו כנגד נשים ישראליות. אי אפשר להתעלם מההוכחות, מהעדויות ומהעובדות כאשר הן מוצגות לפנינו. עלינו להוקיע ולהצביע על כל מי שמעז להטיל ספק בקיומן. אל לנו להתעלם מהכאב של הנשים הישראליות או מהסיפור שלהן."

נוסף על הכינוס, היום צפויה לעלות חקיקה הצהרתית בבית הנבחרים האמריקאי המגנה את האלימות המינית של חמאס כלפי נשים ישראליות בשביעי באוקטובר. את הדיון במליאה על החקיקה יובילו מצד הדמוקרטים קתי מנינג ומצד הרפובליקנים מריו דיאז באלארט. את החקיקה עצמה יזמה ח״ק לואיס פרנקל.

דיון מיוחד - קונגרס אמריקני - פשעי חמאס
צילום: דוברות שגרירות ישראל בארה"ב
דיון מיוחד - קונגרס אמריקני - פשעי חמאס
צילום: דוברות שגרירות ישראל בארה"ב
דיון מיוחד - קונגרס אמריקני - פשעי חמאס
צילום: דוברות שגרירות ישראל בארה"ב
דיון מיוחד - קונגרס אמריקני - פשעי חמאס
צילום: דוברות שגרירות ישראל בארה"ב
דיון מיוחד - קונגרס אמריקני - פשעי חמאס
צילום: דוברות שגרירות ישראל בארה"ב

Back to top button