חדשות הארץמבזקים

משפחות החטופים מחריפות את המאבק

משפחות החטופים חוסמות הערב (חמישי) את דרך בגין בתל אביב לתנועה לכיוון דרום, במחאה על סירובה של ישראל להשתתף במגעים לעסקה.

משפחות החטופים קיימו מסיבת עיתונאים דחופה והעבירו מסר משמעותי לראש הממשלה נתניהו וראשי המוסד והשב״כ ולממונה על סוגיית החטופים: "אם יוזמת קהיר תיפול, 134 ילדים והורים יוקרבו וימותו. אל תקריבו אותם, אל תפקירו אותם פעם נוספת".

המשפחות הודו לראשי מערכת הביטחון על פעולותיהם למען שחרור החטופים ודרשו פגישה מיידית עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה. המשפחות מסרו שסירובו של רוה"מ לשלוח נציגים לשיחות בקהיר תוביל להקרבת החטופים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מורן סטלה ינאי, ששוחררה משבי חמאס דאעש לאחר 54 ימים: "נחטפתי באכזריות ממסיבת הנובה בשבעה באוקטובר ושוחררתי רגע אחד לפני איבוד התקווה. אני עדיין זוכרת את הריח, את הפחד, את הטרור שהכה בי וממשיך להכות בכל יום ולילה, 54 ימים בשבי חמאס שהרגישו כמו שנים של גיהנום. עברתי מוות! ועכשיו הם עוברים מוות! הבנות בשבי עוברות אונס פיזי ונפשי. מתעללים בגופן והורסים את נשמתן היפה. איך ייתכן שכעת ניתנת לנו ההזדמנות לסיים סוף סוף את הסבל הזה ולגשת לשולחן ההחלטות בקהיר וישראל מסרבת לשלוח נציגים לשולחן המשא ומתן בקהיר ולהוביל לעסקה לשחרור כולם? ראש הממשלה, המדינה עומדת מאחורינו. אני זקוקה לך, אני זקוקה להרגיש שגם אתה מאחורינו! זה הזמן שלך לפעול. להחזיר אותם הביתה. אין זמן אחר".

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב, שנחטף ממסיבת הנובה: "אחרי 132 ימים שבהם בכיתי, התחננתי, צעקתי ונסעתי מסביב לעולם, אני מבינה שיש הזדמנות אמיתית. הזדמנות שאם נפספס אותה עכשיו, עומר ושאר החטופים יישארו בתנאי גיהינום ולהם אין זמן. 132 ימים ביקשו ממני להמתין ולי לא נשאר יותר אוויר. אני מותשת מבולבלת ומתגעגעת ובמצוקה גדולה. אני יודעת דבר אחד: רק אתם יכולים להחזיר אותם. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון גלנט, בני גנץ, גדי אייזנקוט ורון דרמר רק אתם יכולים. זה הזמן לשלוח את המשלחת למצרים לשבת שמה עד שיצא עשן לבן. קוראת לעם ישראל לבוא ולהיות איתנו".

רובי חן, אביו של איתי חן, שנחטף מבסיס צה"ל בעוטף עזה: "זו אזעקת אמת. אם יוזמת קהיר תיכשל המשמעות היא אחת: יקטן הסיכוי של איתי ושאר החטופים להישאר בחיים וזה בגלל שממשלת ישראל לא חשבה שהם חשובים מספיק. אין שמה בין החטופים בן של ראש ממשלה או בת של שר בכיר. אלה רק אנשים פשוטים, עם ישראל. הם מופקרים והם עוברים התעללות קשה פיזית ונפשית על ידי מפלצות החמאס. בכדי להגיע לשיחות בקהיר, נסענו לקטאר, ארהב וגרמניה. השיחות האלו זה לא משחק, השיחות האלו זה הדבר החשוב ביותר שקבינט המלחמה יכול לעשות. מבינים שדרישות החמאס מוגזמות אבל זה רק תחילתו של המשא ומתן ואי אפשר לעשות אותו בטלפתיה. חייבים להיות שמה עד לרגע שבו אפשר לחתום על העסקה. כאזרח אמריקאי אני מרגיש שארה"ב רוצה להוביל לעסקה יותר מאשר מישראל. מי במשמרת שלו התקיים המחדל, צריך להביא את החטופים הביתה. אין לכם מנדט להקריב אותם. עליכם להביא עסקה של כולם, עד אחרון החטופים".

מחאת משפחות החטופים בקריה
צילום:פאולינה פטימר

Back to top button