חדשות הארץמבזקים

קמב"ץ פיקוד העורף משחזר: "זיהיתי את המחבל ויריתי בו מספר כדורים"

סמוך לתחנת אוטובוס בצומת ראם אירע היום (שישי) בסביבות השעה 12:30 פיגוע ירי. מחבל שהגיע לתחנת אוטובוס עם רכב, פתח באש באמצעות אקדח לעבר מספר אנשים ששהו במקום. שישה בני אדם נפגעו בפיגוע.

כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א רכובים על אופנועים הוקפצו מיד למקום הפיגוע והעניקו טיפול רפואי לנפגעים. השישה פונו לבתי החולים קפלן ברחובות ואסותא באשדוד ונקבע מותם של שניים מהם. שניים פונו במצב קשה ושניים נוספים בינוני. במהלך האירוע שירותי הדם של מד״א סיפקו מנות דם לבתי החולים.

מוקם יותר הותר לפרסום כי אחד משני הנרצחים בפיגוע הוא ישי גרטנר ז"ל, כבן 23 ממודיעין עילית, תלמיד ישיבות ׳מאור התלמוד׳ ו׳קרית מלאכי׳.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ישי - גרטנר - פיגוע - ראם
צילום: באדיבות זק"א

פראמדיק מד״א, ארי רוזנשטיין שהיה במקום ונקלע לאירוע סיפר: "ישבתי בכניסה למוסך סמוך לזירת האירוע ושמעתי קולות ירי סמוך מאוד אליי. רצתי מיד למקום והבחנתי בזירה קשה מאוד. הבחנתי בתחנת האוטובוס ובסמוך לה במספר פצועים שוכבים מחוסרי הכרה. ביצעתי בדיקה ראשונית, ובמקביל ביקשתי מאשתי שתרוץ לרכב הפרטי שלנו להביא את תיק העזרה הראשונה שברשותי. התקשרתי לדווח למוקד מד״א, ובתוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א שהעניקו טיפול לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים. כוחות ביטחון שהיו במקום חיסלו את המחבל".

על מה שאירע בזירה, סיפר סגן מנהל מרחב לכיש במד״א, נחום דוד: "הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה, צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני, גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

פיגוע - ירי - ראם -
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

קמב"ץ בנפת לכיש של פיקוד העורף, רס"ן (מיל') ש׳ שנטרל את המחבל סיפר: "נסעתי היום ממזרח למערב. בצומת פניתי לכיוון תחנת הדלק ובפנייה שמעתי ירי מכיוון התחנה שאנחנו נמצאים לידה. הבן שלי היה איתי ברכב, ביקשתי ממנו שישאר ברכב ויזמין משטרה, אנחנו בפיגוע. חבשתי כובע זיהוי יצאתי עם אקדח, דרכתי אותו. זיהיתי את המחבל בתחנה כשהוא מבצע ירי לעבר רכבים שעוברים בכביש. כרעתי ברך תחת מחסות, יריתי בו ממרחק של כ-50 מטר מספר כדורים בצורה מבוקרת עד שהמחבל נפל. רצתי מהצד השני של הכביש עד אליו ווידאתי שהמחבל מנוטרל".

צילום: דובר צה"ל

חבלני משטרה שהגיעו למקום הפיגוע סרקו את זירה, ובמקביל כוחות משטרה גדולים ערכו סריקות נרחבות על מנת לשלול הימצאותם של מעורבים נוספים.

בתום הערכת מצב שנערכה בזירת הפיגוע, בראשות מפכ"ל המשטרה- רנ"צ יעקב שבתאי וממ"ז מרכז, ניצב אבי ביטון, חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button